مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: نوار تست قند خون و سوزن لانست تحت پوشش سازمانی بیمه گر قرار گرفت.

محمدرضا رضایی ضمن اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن نوار تست قند خون و سوزن لانست گفت: در حال حاضر بیماری دیابت به بزرگترین همه‌گیری تاریخ بشر تبدیل شده است به گونه‌ای که بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و با دیابت زندگی می‌کند.

رضایی ادامه داد: در ایران دستکم ۸ میلیون نفر به بیماری دیابت نوع یک و دو مبتلا هستند

وی افزود: در آبان ماه سال گذشته شورای عالی بیمه مصوب کرد ۴ قلم داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی که هیچ پوشش بیمه‌ای نداشتند با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت در خصوص بسته خدمتی بیماران خاص، صعب العلاج و در راستای کاهش فرانشیز لوازم مصرفی ارائه شده به بیماران مشمول بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج، از خرداد ماه سال جاری امکان تجویز نوار تست قند خون و سوزن لانست برای بیمه شدگان دارای نشان‌های " دیابت نوع دو، دیابت نوع یک، دیابت نوع دو با نیاز به انسولین" در بخش" تجهیزات پزشکی" سامانه نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت فراهم شده است.

رضایی تاکید کرد که ارائه دارو و تجهیزات ذکر شده به صورت بیمه‌ای جهت بیماران دیابت مستلزم نشاندار شدن بیماران در سامانه این سازمان و تجویز به صورت نسخه الکترونیکی می‌باشد.
وی تصریح کرد: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارایه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت تاکید کرد: هزینه نوار چک قند خون به میزان ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. همچنین هزینه سوزن تا ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف معینی در سال قابل پرداخت است.

به گفته او طبق آمار اعلامی از سوی انجمن دیابتی‌های استان تقریباً ۱۵۰ هزار نفر در استان دارای انواع بیماری دیابت هستند که از این تعداد فقط ۷۰ هزار نفر در این انجمن پرونده تشکیل داده است و انتظار می‌رود افرادی که دارای دیابت هستند و تا کنون در انجمن دیابتی استان فاقد پرونده می‌باشند جهت دریافت خدمات این انجمن اقدام به تشکیل پرونده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.