ثبت‌نام رئیس دانشگاه تهران در انتخابات

مقیمی برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی متولد سال ۱۳۵۰ است و از شهریور ۱۴۰۰ ریاست دانشگاه تهران را بر عهده دارد. مقیمی همچنین ریاست مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور  را در کارنامه سوابق خود دارد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منش شهید رئیسی را ادامه خواهم داد؛ دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل شعار من است. روش، منش و سبک شهید جمهور ما دکتر رئیسی همچنان ادامه خواهد یافت؛ همان روشی که امامان انقلاب به ما آموختند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رشته من مدیریت مالی عمومی و بودجه‌ریزی دولتی است، در صورت انتخاب، شخصا فرماندهی وزارتخانه‌های اقتصادی را برعهده خواهم گرفت.

این داوطلب ادامه داد: شعار دولت من «دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل است» و با بکارگیری ایده‌های کارآفرینانه به گونه‌ای عمل خواهم کرد که رئیس‌جمهور کارآفرین و کابینه کارآفرین داشته باشیم. خیلی اوقات پرسش می‌شود که برنامه راهبردی نامزد‌ها چیست؟ من فکر می‌کنم این پرسش گمراه کننده است برنامه‌ها روشن است.

مقيمي

مقيمی افزود: یکی از آسیب‌هایی که در اداور ریاست جمهوری داشتیم ناشی از همین مسأله بوده که رؤسای جمهور فکر می‌کردند باید از نو برنامه جدید بنویسند در حالی  که رئیس جمهور یعنی رئیس قوه اجرایی، وظیفه دولت نوشتن برنامه کلان یا قانونگذاری نیست، بلکه برنامه و سیاست‌های کلان را به برنامه‌های عملیاتی تبدیل کرده و قاطعانه آن را اجرا کنند

این داوطلب گفت: بنابراین اسناد بالادستی تعیین کننده برنامه راهبردی است که آن را کامل خوانده ام و در تدوین بخش‌هایی از آن مشارکت داشته ام. نظام مدیریت دولتی و اداری موتور توسعه است که باید متحول و در جهت رفاه مردم بازمهندسی شود

مقیمی بیان کرد: با یک نظام سنتی مواجهیم که آب در هاون کوفتن است تا زمانی که این نظام بازنگری نشود، نمی‌توانیم از ماشین بروکراسی دولت استفاده کنیم و بلکه ناکارآمد هم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار