تعداد زائران حج تمتع اردبیل امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ نفر افزایش داشت.

جانشین حج و زیارت استان اردبیل با اشاره به اینکه زائران خانه خدا امسال دو ماه فراخوان داده شدند، گفت: زائران حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ نفر افزایش داشته است.

صدیف نوروز سربند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال آمار زائران استان با عوامل کاروان تعداد ۹۱۷ نفر بود که نسبت به سال گذشته در حدود ۲۰۰ نفر افزایش داشته است، افزود: زائران به ۷ کاروان تقسیم شده و با ۴ پرواز از فرودگاه اردبیل به مدینه منوره عزیمت خواهند کرد.

او ادامه داد: زائران امسال بصورت دو ماه دو ماه فراخوان داده شدند و تا اولویت ۱۵ دی ماه سال ۱۳۸۶ از ودیعه گذاران ثبت نام بعمل آمد.

جانشین حج و زیارت استان بیان کرد: اولین پرواز زائران استان اردبیل شنبه ۱۲ خرداد ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه شب انجام شد و سه پرواز بعدی روز یکشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۶ صبح، ۱۱ قبل از ظهر و پرواز چهارم ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه شب می‌باشد و به زائران اطلاع رسانی شده است تا ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور پیدا کنند تا امورات فرودگاهی به موقع انجام شود. 

نوروز سربند بیان کرد: ۲ پزشک کاروان‌های اردبیل را همراهی می‌کنند و جوانترین زائر ۲۹ ساله و مسن‌ترین زائر اردبیل نیز ۹۱ ساله است.

او گفت: برای زائران یک سری دارو‌های ممنوعه از جمله قرص‌های متادون، شربت اسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، شربت متادون، قرص دیازپام، قرص هیدرو مرفین، قرص متیل فنیدات، قرص ترامادول و قرص بوپرنورفین و یک سری از آمپول‌های این قرص‌ها ممنوع می‌باشد و زائران اکیدا از همراه داشتن این دارو‌ها خوداری کنند و یا از پزشک نسخه انگلیسی دارو را بگیرند. 

جانشین حج و زیارت استان اردبیل در خصوص تبعات سنگین مواد مخدر در کشور عربستان اظهار کرد: در این خصوص بازرسی بعمل می‌آید و از سگ‌های موادیاب استفاده می‌شود، زائران به هیچ عنوان فکر همراه داشتن مواد مخدر را نداشته باشند.

 این مقام مسئول حج و زیارت استان اضافه کرد: مهمترین مسئله سلامت زائران بوده که در طول سفر به بهداشت فردی و زندگی جمعی توجه کنند و بصورت جمعی و کاروانی در اماکن‌های زیارتی حضور پیدا کنند و به توصیه‌های مدیر و روحانی کاروان توجه داشته باشند.

 نوروز سربند خاطرنشان کرد: زائران جوان حتما حال و هوای زائران مسن را داشته باشند و از بحث و مشاجره با عوامل کشور عربستان پرهیز کنند و با رفتار شایسته و مناسب بعنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران برای دیگران الگو باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.