افراد از مصرف گوشت نیم‌پخته و جگر خام پرهیز کنند

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به آنکه ویروس تب کریمه کنگو با حرارت از بین می‌رود، از این رو به افراد توصیه می‌شود که جگر و گوشت را بصورت کاملا پخته مصرف کنند.

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین اعلام وزارت بهداشت ۱۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با توجه به اقدامات سازمان دامپزشکی و رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و دامداران، شیوع تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

اسدی ادامه داد: با توجه به آنکه امکان عرضه دام قاچاق یا بیمار در اماکن غیرمجاز وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می‌شود که دام خود را از مراکز مجاز خریداری کنند چراکه دامپزشکی بر کشتار این دام‌ها نظارت دارد.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجتناب افراد از مصرف جگر خام و گوشت آبدار و نیم پز افزود: با توجه به آنکه ویروس تب کریمه کنگو با حرارت از بین می‌رود، از این رو به افراد توصیه می‌شود که جگر و گوشت را بصورت کاملا پخته مصرف کنند.

او با اشاره به رعایت توصیه‌های بهداشتی در آستانه عید قربان گفت: طبق روال سنوات قبل، نظارت‌های بهداشتی و شرعی در روز عید قربان تشدید می‌شود، براین اساس از ابتدای عید سعید قربان تا ساعت ۱۴ در کشتارگاه رسمی و سیار به منظور جلوگیری از انتقال بیماری، نظارت شرعی داریم و همواره به افراد توصیه می‌شود که از این مراکز خرید را انجام دهند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار