هشدار معاون حقوقی رسانه ملی به خبرگزاری‌ها و سکو‌های صوت و تصویر فراگیر

سهرابی به خبرگزاری‌ها و سکو‌های صوت و تصویر فراگیر در استفاده بدون مجوز از آثار، تولیدات و برنامه‌های صدا و سیما هشدار جدی داد.

سید تقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما با اشاره به اصول چهل و چهارم و یکصدوهفتادپنجم قانون اساسی، نظریه تفسیری شورای نگهبان در خصوص اصول مذکور و ماده ۷ اساسنامه سازمان صدا و سیما، گفت: انتشار و پخش برنامه‌های صوت و تصویر از طریق سامانه‌های فنی قابل انتشار فراگیر برای مردم غیر از سازمان صدا و سیما بر اساس اصول مذکور خلاف قانون محسوب می‌شود.

وی همچنین به بند ۴ ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ ۲۶/۲/۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تولید و پخش زنده برنامه‌ها و نیز صدور مجوز و نظارت بر پخش زنده در فضای مجازی در انحصار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا با عنایت به اینکه تولیدات صدا و سیما متعلق به آحاد مردم است این سازمان اجازه نمی‌دهد که اشخاص حقیقی و حقوقی از این سرمایه عمومی درآمدزایی کرده و سوءاستفاده خصوصی کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما در عین حال گفت که سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به خبرگزاری‌ها و سکو‌های فعال صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز امکان استفاده از قاب اختصاصی برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما از جمله مناظره‌ها را فراهم کرده است؛ بنابراین برای فعالیت رسانه‌ای در چارچوب قانون و با مجوز رسانه ملی مانعی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سریالهای ابگوشتی را دزدیدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ماشاالله به نانخورهای صدا و سیما ! راستی صدا و سیما چه تعداد پرسنل دارد و چقدر بودجه ؟ متوسط دریافتی در این سازمان چقدر است ؟!!!
آخرین اخبار