دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۳ با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهید مهدوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه گفت: یکی از موفقیت‌های بی نظیر آموزش و پرورش در این ایام برگزاری مطلوب امتحانات نهایی است که امسال امتحانات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود.

رضا رضایی با بیان اینکه برای تامین امنیت حوزه‌های امتحانی اقدامات اساسی صورت گرفته است، افزود: در دومین هفته برگزاری امتحانات هستیم و دانش آموزان و فرهنگیان از روند برگزاری امتحانات رضایت دارند، روند تصحیح اوراق هم به این شکل است که برگه‌ها اسکن و در استانی دیگر تصحیح می‌شود و اطمینان کامل داریم که تقلبی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از لو رفتن سوالات گزارش نشده است، تصریح کرد: تا ساعت ۷:۲۰ همه دانش آموزان باید وارد سالن امتحانات شده باشند، امسال ۵۰ درصد نتیجه کنکور و در سال آینده ۶۰ درصد نتیجه کنکور مربوط به امتحانات نهایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به حضور در انتخابات اشاره و بیان کرد: با تمام توان و با همه ظرفیت‌ها برای برگزاری پرشور و حداکثری انتخابات ریاست جمهوری پای کار هستیم.

۸۵۰ آموزش دهنده فعال دارای کلاس و ۴۶ نفر نیروی اداری سوادآموزی در استان کرمان فعالیت دارند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۳ گفت: ۸۵۰ آموزش دهنده فعال دارای کلاس و ۴۶ نفر نیروی اداری سوادآموزی در استان کرمان فعالیت دارند. 

عباس ارجمند کرمانی گفت: برنامه ریزی برای تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی استان به صورت مرتب در دستور کار است، بر اساس آیین نامه شورای پشتیبانی سواد مقرر شده هر سه ماه یکبار جلسه برگزار و بر اساس ماده ۶ آیین نامه هر ۶ ماه یکبار باید گزارشی از استانداری به وزارت کشور ارسال شود.

وی افزود: ۱۱۵۰۰ نفر سوادآموز در استان در سال تحصیلی جاری پوشش داده شده، ۴۶ نفر نیروی اداری و ۸۵۰ آموزش دهنده داریم، هر چند که هرسال بیسواد و کم سواد کمتر می‌شود، اما نسبت به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افراد بیشتری تحت پوشش قرار داده ایم.

۷۰ هزار دانش آموز استان کرمان در تابستان ۱۴۰۲ در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت شرکت کرده اند 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۳ گفت: ۷۰ هزار دانش آموز استان در تابستان ۱۴۰۲ در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت شرکت کرده اند.

 سید اصغر سادات حسینی گفت: ۷۰ هزار دانش آموز از برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت در سال گذشته بهره‌مند شده اند که این میزان کمتر از ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان است.

وی افزود: همه امکانات از جمله زمین‌های ورزشی و برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، دینی و... برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آماده سازی شده، از دانش آموزانی که سال گذشته در کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت بهره‌مند شده اند، ۵۸ درصد در دوره ابتدایی، ۲۹ درصد در متوسطه اول و ۱۳ درصد در دوره متوسطه دوم بوده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: امسال رویکرد تازه‌ای برای غنی سازی اوقات فراغت داریم و آن هم استفاده از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی، تربیتی است، از امروز تعریف کلاس‌ها در سامانه نورینو انجام شده و از اول تیر تا ۲۰ شهریور کلاس‌های اوقات فراغت برگزار می‌شود.

سادات حسینی گفت: نهاد ها‌ی فرهنگی مشخص شده اند، فرهنگسراها، کتابخانه ها، رصدخانه ها، شهرداری‌ها و... آمادگی لازم را برای همکاری دارند و آموزش و پرورش هم آماده بیشترین همکاری‌ها با این نهاد‌ها است.

تدارک برنامه‌هایی  توام با هنر و ابتکار سبب جذب بیشتر دانش آموزان به کلاس‌های تابستانه می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۳ گفت: تدارک برنامه‌هایی متناسب با ذائقه نسل جدید و توام با هنر و ابتکار سبب جذب بیشتر دانش آموزان به کلاس‌های تابستانه می‌شود.

رحمان جلالی گفت: علت عدم استقبال دانش آموزان از کلاس‌های تابستانی نخست نحوه مدیریت و رهبری این کلاس‌ها و عدم ارتباط صحیح با دانش آموزان وعلت دوم ضعف هنر و ابتکار در برگزاری کلاس هاست، مخاطب شناسی نسل جدید و شناخت ذائقه دانش آموزان مهم است، همچنان برنامه‌هایی تکراری از دهه ۷۰ در کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت می‌بینیم، ضرورت دارد خرده برنامه‌هایی با نگاه دانش آموزی دیده شود.

وی افزود: موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان همخوان با سلیقه و نیاز کودکان و نوجوانان باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی یا شورای اداری استان مطرح و در این زمینه تبادل نظر شود، تا مشخص شود از چه روش‌هایی می‌توان دانش آموزان را بیشتر جذب کرد؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: به لحاظ مکانی برای زائرسرای حاج قاسم با استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی و آموزش و پرورش نیاز به مدارس و مکان‌هایی داریم که بایستی تعیین شود.

بر پایه این گزارش، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۳ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و... در سالن شهید مهدوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار