رضائی نژاد گفت: شهید رئیسی، از مدل تعهد و تخصص کارآفرینان تعاونی سهامی سرمایه‌گذار حمایت کرد.

محمدرضا رضائی نژادمدیرعامل اتحادیه تخصصی امور زیربنایی پیشگامان یزد در نشست علمی تخصصی راهکار‌های عملیاتی مشارکت مردم در جهش تولید با بیان اینکه شهید جمهور حامی تعاون کشور بود اظهار داشت: تعاونی سهام سرمایه‌گذار، دقیقا به معنای جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی افزود: در این مدل از تعاونی از طریق دارایی، تعهد و تخصص کارآفرینان و نقدینگی و سرمایه‌های خرد مردمی ظرفیت تولیدات موجود افزایش می‌یابد و، چون تولید، پایه‌ی اساسی سیستم اقتصاد است، خود موجب شکوفایی و رونق اقتصادی می‌شود. 

 رضائی نژاد گفت:  برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ باید سرمایه‌های مردمی به طور مستقیم وارد عرصه تولید شود. فعالان اقتصادی با انباشت سرمایه ناشی از تورم روبرو هستند و عمدتا نقدینگی ندارند و با در نظر گرفتن اینکه قشر متوسط جامعه نقدینگی دارند می‌توان با مشارکت خاص بین گروه کارآفرینان و گروه مردمی موجب گردش سرمایه و در نهایت رشد اقتصاد کشور شد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در پایان  بیان کرد: برای حفظ اعتماد مردم و جلوگیری از سواستفاده از جو ایجاد شده باید تنظیم گر مقررات (رگولاتور) در بحث مردمی‌سازی ایجاد شود که نظارت بر انجام صحیح مدل تعاونی و استفاده از پول خرد مردم داشته باشد.

شایان ذکر است؛ داوود دانش جعفری (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، رضا وفایی (معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران) و محمدرضا رضائی نژاد از سخنرانان این نشست بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.