چهار قلوهای زرندی شامل ۲ دختر و ۲ پسر بودند که یکی از نوزادان پسر فوت شد؛ ولی بقیه وضعیت شان پایدار است.

دکتر مهبودی متخصص کودکان و نوزادان بیمارستان امام علی (ع) زرند گفت: سه نوزاد حاصل زایمان طبیعیِ یک مادر بیست و چهار ساله که بارداری چهار قلویی داشته و به علت اینکه امکان اعزامش به بیمارستان افضلی پور کرمان مقدور نبود؛ لذا زایمان طبیعی در این بیمارستان انجام شد و چهار نوزاد متولد شدند.

وی افزود: چهار قلوهای زرندی شامل ۲ دختر و ۲ پسر بودند که یکی از نوزادان پسر فوت شد؛ ولی بقیه وضعیت شان پایدار است.

دکتر مهبودی تصریح کرد: با توجه به اینکه نوزادان نارس بودند و سن بارداری آن ها بیست و پنج هفته یعنی تقریباً شش ماهه و نارس بودند لذا از نظر قلبی مشکلاتی داشتند که نیازمند احیای قلبی ریوی بود و با همکاری همه پرسنل بخش زایشگاه و پرسنل بخش اطفال، احیا برای نوزادان انجام شد و سپس به بخش نوزادان منتقل شدند.

وی وضعیت عمومی مادر نوزادان را مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: اکنون نوزادان زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند، داروی مورد نیاز برای تکامل ریه و رسیده شدن ریه طی دو مرحله تزریق شد و  شکر خدا تاکنون وضعیتشان پایدار است.

دکتر مهبودی با اعلام اینکه تاکنون مشکل خاصی مشاهده نشده است، گفت: با توجه به اینکه این نوزادان نارس هستند و احتمال خطر‌های زیادی برایشان وجود دارد، تلاش کردیم برای بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان افضلی پور کرمان پذیرش بگیریم ولی تا زمان اعزام، ما تمام تلاش خود را بکار می بریم تا بهترین خدمات را در کنار همکاران برای نوزادان انجام دهیم و به سلامتی به تکامل کامل برسند.

 وی وزن این نوزادان را حدود پانصد گرم، ششصد گرم و هفتصد و پانزده گرم اعلام کرد.

خالقی پدر نوزادان ضمن ابراز خوشحالی گفت: خدا را شکر می کنم از اینکه نگاه ویژه‌ای به ما داشت.

وی خواستار توجه و همکاری مسئولان برای تامین نیاز‌های نوزادان شد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند با حضور در بیمارستان زرند با قدردانی از مدیریت و کادر درمان به ویژه بخش زایشگاه و نوزادان بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی زرند گفت: خوشبختانه بر اساس قانون جوانی جمعیت، طرح‌های مختلف آموزشی، درمانی و فرهنگی در این شهرستان مورد اجرا گذاشته شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.