رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان لوازم منزل و  موبایل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

 سرهنگ سلطانی گفت: در پی وقوع سرقت از منزل به روش تخریب درب و قفل در شهر تبریز و شکایت مال باخته که در زمان سرقت خارج از کشور اقامت داشته موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی دقیق محل وقوع سرقت و انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام سرنخ‌هایی از باندی سه نفره از سارقان سابقه دار که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آوردند و هویت آنها را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: با شناسایی متهمان رصد هوشمندانه کارآگاهان آغاز شد و پس از اخذ مجوز مراجع قضایی در سه عملیات جداگانه و با همکاری کارآگاهان سایر ادارات متهمان در مخفیگاه خود دستگیر شدند و به پلیس آگاهی استان انتقال یافتند.

سرهنگ سلطانی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت از منازل اقرار کردند عنوان کرد: اموال مسروقه شامل چند تخته فرش دستبافت نفیس و اموال منزل بود.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با اشاره به کشف همه اموال مسروقه و تحویل آنها به مال باخته اظهار کرد: متهمان پس از اعتراف به جرم انتسابی برای دادرسی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار موبایل قاپ و کشف چهار فقره سرقت و اموال مسروقه به ارزش ۳ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

سرهنگ سطانی گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد موبایل قاپی از شهروندان در تبریز و ایجاد جو ناامنی در بین مردم رسیدگی به پرونده‌ها با تشکیل تیم ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگا‌هی استان در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: سارقان به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش به کسانی که با گوشی در کنار خیابان یا معابر خلوت مشغول بوده اند حمله کرده و یا با تعقیب افراد در یک محل مناسب اقدام به قاپیدن گوشی کرده و سریع از محل متواری می‌شدند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: برای شناسایی هرچه سریعتر سارقان تعدادی تصاویر صحنه‌های سرقت جمع آوری و پس از شناسایی محل اختفای متهم پس از اخذ مجوز از مراجع قضایی در یک عملیات منسجم یکی از سارقان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ سلطانی اضافه کرد: در بازجویی‌ها وی ابتدا منکر سرقت‌های ارتکابی شد تا اینکه در مواجهه با تصاویر ثبت شده در حین سرقت و دلایل مستند و مستدل ناچار لب به اعتراف گشود و به چهار فقره سرقت موبایل قاپی به ارزش سه میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی ادامه داد: دیگر همدست وی که در زندان در حال گذراندن دوران حبس بود با معرفی وی مورد بازجویی‌های تکمیلی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی گوشی‌های مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد گفت: متهمان پس از معرفی به مراجع قضایی با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد هنگام استفاده از تلفن همراه بیشتر مراقب باشند و هنگام تردد در خیابان گوشی و کیف خود را سمت دیوار یا جوی آب حمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.