بهره‌برداری از تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی به غرب بزرگراه شهید یاسینی تا ۳ماه آینده

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: دسترسی بزرگراه شهید یاسینی غرب از بزرگراه شهید سلیمانی تا پایان تابستان تأمین می‌شود.

 مهدی صداقتی درباره پروژه اصلاح تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی (رسالت) گفت: منتهی‌الیه بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده خیابان دماوند و تهرانپارس به شرق بزرگراه شهید یاسینی می‌پیوندد. با این وجود، شهروندان در وضع موجود برای دسترسی به غرب بزرگراه شهید یاسینی باید با پیمایش مسیر در شرق این بزرگراه، از طریق لوپ‌های تقاطع بزرگراه شهید زین‌الدین به سمت غرب بزرگراه شهید یاسینی تغییر مسیر دهند؛ امری که بالغ بر ۱۰ کیلومتر پیمایش اضافی را به شهروندان تحمیل می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس و در راستای تکمیل گردش‌های ترافیکی در تقاطعات بزرگراهی شهر تهران، اجرای یک مسیر دسترسی در تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی با بزرگراه شهید یاسینی در قالب راست‌گرد شمال به غرب در دستور کار قرار گرفته و عملیات احداث آن از فروردین امسال و متعاقب رفع معارض ملکی آغاز شد.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: این راستگرد از کنار پل بزرگراه شهید سلیمانی در سطح یک آغاز شده و به غرب بزرگراه شهید یاسینی در سطح صفر می‌رسد. طول این مسیر دسترسی ۳۶۳ متر با عرض ۶ متر شامل یک خط عبوری و یک پیاده رو است و به صورت دیوار مسلح اجرا می‌شود.

بنابر اعلام سایت شهر، وی از پی‌کنی، آرماتوربندی و قالب بندی فونداسیون و آرماتوربندی و بتن‌ریزی دیواره‌ها به عنوان مهمترین اقدامات انجام شده به منظور احداث مسیر دسترسی شمال به غرب تقاطع سلیمانی- یاسینی یاد و اضافه کرد: پیشرفت عملیات اجرایی پروژه به مرز ۲۵ درصد رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان امسال آماده بهره‌برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار