رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان: سه هزار و ۸۰۰ گواهینامه آموزشی سال گذشته در این استان صادر شد.

نوربخش عسکری در این باره افزود: سه هزار و ۸۰۰ گواهینامه آموزشی سال گذشته در این استان صادر که چهار سمینار آموزشی در این مدت در اراک و ساوه برگزار شد.

وی بیان کرد: ۱۱ پروژه ملی، ۵۰ پروژه استانی و ۵۲ واحد و کارگاه تولید مصالح استاندارد سال گذشته بازدید مستمر شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در مجموع بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی را بازدید و گزارش میزان پیشرفت پروژه‌ها را ارایه کردند.

عسکری اظهار کرد: پروژه ملی بیمارستان ولیعصر (عج) بزرگترین طرح استان مرکزی است که دانشگاه علوم پزشکی اراک متعهد شده این طرح را تا آخر تیرماه امسال آماده افتتاح کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در خصوص منطقه نمونه گردشگری دره گردو هم گفت: متاسفانه در چندین سال گذشته در این منطقه کار عمرانی محسوسی صورت نگرفته بود، هرچند در یکی ۲ سال اخیر برخی فعالیت‌ها توسط شهرداری انجام شده است.

عسکری گفت: نیاز است شهرداری اراک توجه ویژه‌ای به عمران این منطقه داشته باشد و از ظرفت‌های بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های گردشگری، ورزشی و تفریحی منطقه دره گردو استفاده کند.

وی ضمن انتقاد از نحوه عملکرد شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی در منطقه گردشگری گردو، عنوان کرد: تمام طرح‌های عمرانی این منطقه باید با در نظر گرفتن نوع منطقه در جهت حفظ فضای بکر طبیعی و کمترین آسیب باشد و اجرای بدون مطالعات کارشناسی این پروژه‌ها موجب آسیب‌های جدی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: سنگ چینی در بستر رودخانه و نوع مصالح بکار رفته، به جای کاهش سرعت و شدت روان آبها، ظرفیت ایجاد سیلاب را در هنگام بارش‌های رگباری فراهم کرده که خطری جدی برای شهر اراک است.

عسکری یادآور شد: ۱۲ نشست شورای فنی سال گذشته با ۵۱ دستور کار و ۷۶ مصوبه در استان مرکزی برگزار شد که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۴۰ درصدی همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.