وزیر خارجه مجارستان از تشدید تنش‌ها بین ائتلاف ناتو و روسیه انتقاد کرد و خواستار واکنش مردم به این موضوع در انتخابات آینده اتحادیه اروپا شد.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان در نشست کشور‌های عضو ناتو که در شهر پراگ برگزار شد اعلام کرد که ناتو در حال آماده شدن برای یک جنگ طولانی با روسیه است، اما هنوز فرصت برای جلوگیری از آن وجود دارد.

به گزارش راشا تودی، سیارتو در واکنش به اینکه کشور‌های عضو ناتو به آرامی در حال حذف محدودیت‌های کی‌یف در استفاده از سلاح‌های غربی هستند، گفت که اقداماتی از این دست، زمینه را برای «یک جنگ طولانی و چندین ساله» آماده می‌کند. او با اشاره به انتخابات پارلمان اروپا که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، ادامه داد که یک «ترمز اضطراری» وجود دارد و آن هم این است که «مردم اروپا می‌توانند به دولت‌های خود بفهمانند خواستار یک دوره جنگ طولانی در بلوک خود نیستند». 

مجارستان پیش از این خواستار آتش‌بس و گفت‌وگو‌های صلح برای حل مناقشه اوکراین شده بود. بوداپست همچنین از ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف خودداری کرده و بار‌ها تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را به تعویق انداخته است. 

رسانه‌ها روز پنجشنبه اعلام کردند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به طور مخفیانه به اوکراین چراغ سبز نشان داده تا از سلاح‌های ارائه شده توسط آمریکا برای حمله به اهدافی در بخش‌هایی از خاک روسیه که هم مرز با منطقه خارکف است، استفاده کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز گذشته گفت که کشور‌های عضو ناتو، به ویژه آمریکا «عمدا» دور جدیدی از تشدید تنش‌ها را برای طولانی کردن جنگ اتخاذ کرده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار