در میانه حملات اشغالگران به رفح، فرانسه اعلام کرد که امسال در نمایشگاه تسلیحات و صنایع دفاعی خود غرفه‌ای به رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که به دستور مقامات دولتی، شرکت‌های صهیونیستی را از حضور در نمایشگاه سالانه تسلیحات و صنایع دفاعی در نزدیکی پاریس منع کرده است.

به گزارش میدل ایست مانیتور، سخنگوی برگزارکنندگان مراسم تصریح کرد که امسال در نمایشگاه تسلیحات فرانسه غرفه‌ای به اسرائیل تعلق نمی‌گیرد. 

وزارت دفاع فرانسه در خصوص دلایل منع حضور رژیم صهیونیستی گفت: «شرایط میزبانی شرکت‌های اسرائیلی در این نمایشگاه در زمانی که رئیس‌جمهور ما از اسرائیل خواسته است عملیات در رفح را متوقف کند، دیگر برآورده نمی‌شود».

گفتنی است، اشغالگران روز یکشنبه به یک اردوگاه آوارگان در شهر رفح حمله کرده و جنایتی را رقم زدند که واکنش‌های گسترده بین‌المللی را برانگیخت. در این بمباران که در یکی از مناطق به اصطلاح امن رفح انجام شد، ساکنان چادر‌ها زنده زنده در آتش سوختند و دست کم ۴۵ نفر که بسیاری از آنان زن و کودک بودند به شهادت رسیدند.

این جنایت با واکنش تند امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه همراه شد. مکرون در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از حملات اسرائیل به رفح که منجر به کشته‌شدن بسیاری از آوارگان شد، خشمگین هستیم. اینگونه حملات باید متوقف شود و من خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی و برقراری آتش‌بس فوری هستم». 

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار