حدود ۳ هزار راس دام سبک در مهاباد مایه‌کوبی شدند

مسئول مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: از پاییز پارسال تاکنون، حدود ۳ هزار راس دام سبک در روستاهای کم‌برخوردار این شهرستان علیه بیماری آبله و شاربن مایه‌کوبی شده‌اند.

توحید بیتی مسئول مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی مهاباد با بیان اینکه تاکنون، حدود ۳ هزار راس دام سبک در روستاهای کم برخوردار این شهرستان علیه بیماری آبله و شاربن مایه‌کوبی شده‌اند، گفت: در قالب اجرای این طرح قرار است امسال ۲۰ هزار راس دام سبک گوسفندی و بز در روستا‌های کم‌برخوردار علیه این بیماری‌ها واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه  این طرح با مشارکت سپاه، بسیج جامعه کشاورزی و شبکه دامپزشکی صورت گرفته، اضافه کرد: برای ایمن‌سازی دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف، پارسال ۱۵۰ میلیون ریال در قالب اردو‌های جهادی در روستا‌های مهاباد هزینه شده است.

بیتی با بیان اینکه کنترل بیماری‌های دامی و جبران کمبود مواد معدنی با واکسیناسیون رایگان از اهداف مهم اجرای این طرح است، در ادامه گفت: همچنین به علت شیوع بیماری‌های انگلی و کمبود مواد معدنی، دارو‌ها را در این مناطق توزیع کردیم و در سایر روستا‌ها هم همزمان با روستای باگردان، واکسیناسیون رایگان توسط همکاران بخش دولتی در قالب اردوی جهادی در حال انجام است.

مسئول مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی مهاباد، از همکاری خوب دامداران با تیم‌های دامپزشکی قدردانی کرد و اذعان کرد: دامداران درصورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.