با حضور خبرنگاران از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بازسازی خط ریلی سیریز گل زرد زرند بازدید شد.

مجید ارجونی مدیرعامل راه آهن استان کرمان گفت:بزرگ ترین و مهم ترین پروژه ریلی کشور مسیر بافق به زرند کرمان از بلاک سیریز تا گل زرد به طول ۵۳ کیلومتر ، با اعتباری هزار میلیارد تومان در مدت ۹ ماه پیشرفت قابل توجهی داشته است. 

 

وی ۹۰ درصد این پروژه تکمیل شده است اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۱ کیلومتر آن بازسازی شده است و از ایستگاه راه‌آهن سیریز تا ایستگاه راه‌آهن گل زرد، بازسازی و ان شالله تا آخر خردادماه این پروژه به بهره‌برداری می رسد.

وی عمر خط ریلی بافق به زرند را ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: با توجه به ترافیک که در این محور در حیطه باری و مسافری بوده و نیازمند بهسازی وزیر ساخت خط ریلی است به نحوی که در بعضی نقاط این محور، قبل از بهسازی سرعت قطار به ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بوده و با بهربرداری این خط ریلی تا پایان خرداده ماه سرعت قطار به ۱۲۰ کیلومتر می رسد. 

وی بیان کرد: در همین راستا، با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، برای تامین تقریبا ۱۸ کیلومتر از ايستگاه گل زرد تا زرند ان شالله تا پایان سال بازسازی می شود

وی اشاره کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ده سال به طول۶۶ کیلومتر بازسازی شده است و شهریور سال۱۴۰۲ عملیات بازسازی آغاز و ظرف ۹ ماه انجام شده به طول ۵۳ کیلومتر انقلاب جهادی در حوزه ریلی انجام شده است.

 وی تصریح کرد: بازسازی این مسیر ریلی، با ایجاد سهولت در سفر، افزایش سرعت قطارها، افزایش بار محوری و ارتقاء ایمنی سفر، همراه است.

ارجونی به دلیل بازسازی خط ریلی بافق به زرند که زمان بیشتری برای بازسازی فراهم شود اشاره کرد و گفت:قطار کرمان به تهران به صورت یک درمیان حرکت می کند وقطار مسافر بری از ۱۰ سالن به ۱۴ و قطار مسافربری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است

وی افزود :با بازسازی خط ریلی زمان یک ساعت کاهش و تحمل قطار باری به ۲۲.۵ تن افزایش یافته است. 

وی قبل از بازسازی خط ریلی کارگران باید به صورت ۲۴ ساعت از خط ریلی در شرایط آب و هوای سرد و گرم بازدید کنند و خدایی نکرده اتفاقی بیافتد و با بازسازی ساعت بازدید از خط کاهش چشم گیری داشته است.

وی افزود : پیش فروش بلیط قطار کرمان به تهران و کرمان به مشهد و کرمان به زاهدان در ۴ ساعت اول اینترنتی و بعد آژانس‌ها به فروش می رسد.

وی گفت :روزانه حوزه مسافری پاسخ گو به سوالات مردم می باشد و ناظرين در قطار های کرمان به تهران ، مشهد ، زاهدان و یزد برسی و گزارش می دهند.

وی افزود:۶۰ کیلومتر خط ریلی صنعتی و تجاری در کرمان اجرا و به بهربرداری رسیده شامل کارخانه های روغن نباتی کنسانتره جلال آباد، فولاد زرند و بوتیا به خط ریلی متصل شده اند.

برچسب ها: ریلی ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار