مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مانع بزرگ برای ایجاد و توسعه شهرک‌های صنفی یا صنعتی غیردولتی در این استان، با ابلاغ دستورالعمل هیات وزیران دولت سیزدهم برداشته شده است.

علی اکبر لبافی مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با ابلاغ دستورالعمل بند چهار تصویب‌نامه ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران دولت سیزدهم به استان‌ها، بخشنامه مربوط به پرداخت عوارض ماده ۲ قانون حفظ کاربری اراضی، ایجاد و توسعه شهرک‌های صنفی یا صنعتی غیردولتی که سال‌ها به عنوان تبعیض بین شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی به شمار می‌رفت، برداشته شد.

او افزود: حدود چهار سال است که موضوع رفع تبعیض بین شهرک‌های صنعتی دولتی و شهرک‌های صنفی یا صنعتی غیر دولتی در خراسان رضوی و کشور توسط دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در حال پیگیری است تا امتیاز و معافیت شهرک‌های صنعتی دولتی از عوارض تغییر کاربری اراضی به شهرک‌های صنفی یا صنعتی غیر دولتی نیز تسری یابد.

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: به تازگی شیوه‌نامه دستورالعمل مزبور ابلاغ شده است و به موجب آن شهرک‌های صنفی یا صنعتی غیر دولتی در صورت ارائه تضمین‌های لازم به سازمان جهاد کشاورزی و راه اندازی شهرک، ظرف ۲ سال از عوارض مربوطه معاف می‌شوند که برای ایجاد شهرک‌های جدید و توسعه صنعتی استان بسیار مهم است.

لبافی بیان کرد: اتاق اصناف مشهد ایجاد ۳۰ شهرک صنفی را در دست اقدام دارد که فرصت قانونی بوجود آمده می‌تواند مسیر را برای ایجاد این شهرک‌ها هموار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.