داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: روند‌های جهانی نشان می‌دهد که در فرصت‌های تاریخی هستیم و اگر کسی از آن غافل باشد از مسیر پیشرفت عقب می‌ماند.

سعید جلیلی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنر مردم ما این است که در تند باد حوادث نه تنها از پا در نمی‌آیند، بلکه با قدرت تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند این را در دفاع مقدس دیدیم و در دولت رئیس‌جمهور شهیدمان دیدیم؛ همان ابر قدرتی که به دنبال فشار حداکثری به مردم ایران بود، اعتراف کرد که از ملت ایران شکست فاحشی خورده است.

وی گفت: ملت ما سهم خود را در حوادث انجام داد و اماده است تا نقش‌های بزرگتری را برای پیشرفت کشور ایفا کند. رئیس جمهور شهید ما این سرمایه را می‌شناخت و قدرش را می‌دانست؛ کسی که پا به این عرصه می‌گذارد باید قدر این سرمایه را بداند.

جلیلی ادامه داد: امروز به دولتی نیاز داریم تا عزم داشته باشد که این سرمایه بزرگ را ارتقاء دهد. ما در دولت سایه به آن اندیشیده‌ایم و کارشناسی‌هایی را در این زمینه انجام داده ایم و تلاش کردیم نتایج بررسی‌های خود را به دولتمردان ارائه دهیم.

او بیان کرد: ما در دولت سایه به این امر اندیشیده ایم؛ با شبکه بزرگی از اندیشمندان به این مهم اندیشیده‌ایم؛ در تمام این مدت فارغ از اینکه دولت مستقر رفیق یا رقیب ما بود سعی کرده‌ایم نتیجه بررسی‌های خود را به دولت ارائه دهیم.

جلیلی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد. به حداقل‌ها راضی نشود و به قله‌ها نگاه کند. اگر صحبت برنامه می‌شود باید به آن اشراف کامل داشته باشد. به حداقل‌ها راضی نشود و به قله بیاندیشد.

وی بیان کرد: روند‌های جهانی نشان میدهد که در فرصت‌های تاریخی هستیم و اگر کسی از آن غافل باشد از مسیر پیشرفت عقب می‌ماند. پیشرفت با عدالت به دست می‌آید.

جلیلی بیان کرد: این حق تک تک ملت ایران است که برای جهش کشور دوست داشتنی ما نقش ایفا کند. بدون مناسبات عادلانه سرمایه‌ها تلف می‌شود. در مناسبات عادانه تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: برای جهش پیشرفت مشارکت حداکثری مردم لازم است و این با عدالت به وجود می‌آید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار