عضو کابنیه جنگ رژیم صهیونیستی که پیش‌تر نتانیاهو را به ترک ائتلاف تهدید کرده بود، با ارائه طرحی خواستار انحلال کنست شد.

حزب سیاسی بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق ارتش اشغالگر طرحی را برای انحلال پارلمان این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرد.

به گزارش الجزیره، یکی از اعضای حزب گانتز به نام «تامانو شاتا» در اظهارات منتشر شده توسط هاآرتص حملات هفتم اکتبر را به منزله «فاجعه» توصیف کرده و درخواست کرده کابینه جدیدی تشکیل شود تا بتواند این رژیم را در میان «چالش‌های عظیم امنیتی» هدایت کند. 

در هفته‌های اخیر تظاهرکنندگان صهیونیست در شهر‌های بزرگ تجمع کرده و خواستار تغییر کابینه رژیم بودند. معترضان می‌گویند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اداره جنگ ناتوان بوده و توانایی مذاکره و آزادی اسرای صهیونیست را ندارد. 

گانتز پیش از این نتانیاهو را تهدید کرده بود که در صورت عدم ارائه راهبرد برای جنگ غزه، از کابینه استعفا خواهد کرد. این اعلان او سبب تشدید شکاف میان مقامات صهیونیست شد.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال نیز از چند صدایی در کابینه جنگ خبر داده و نوشته بود که نتانیاهو تلاش دارد جنگ غزه را خودش هدایت کند، در حالی که گانتز، رقیب قدیمی او می‌خواهد نتانیاهو را از تصمیم‌گیری‌ها کنار بگذارد. 

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار