۶ هزار فعال اقتصادی و اجتماعی خارج از کشور سفیران کمیته امداد شدند

مدیرکل هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۶ هزار فعال اقتصادی و اجتماعی از مجموع حدود ۱۰ میلیون ایرانی خارج از کشور، سفیر ترویج فرهنگ خیر و احسان شدند.

صفاری گفت: در مرحله نخست برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور موضوع جذب کمک‌های مالی نظیر دریافت دلار و یورو مطرح بوده بلکه اقتدار ایران اسلامی در حوزه اقدام‌های انسان‌دوستانه و توانمندی زنان به آنان نشان داده می‌شود.

وی بیان کرد: در این حوزه تلاش می‌شود با شبکه‌سازی از ظرفیت ایرانیان و همچنین تجارب مراکز و موسسه‌های هم‌راستا با کمیته امداد امام (ره) بخوبی بهره‌گیری شود.

مدیرکل هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد تصریح کرد: ۶ هزار ایرانی شناسایی شده در خارج از کشور برای فعالیت به عنوان سفیر خیر و احسان در ۸۹ کشور دنیا از جمله کانادا، آمریکا، انگلیس، ترکیه، قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس سکونت دارند.

صفاری بیان کرد: با جذب ۶ هزار فعال اقتصادی و اجتماعی از ظرفیت این بخش برای کمک به ۶۰ هزار عضو خانواده‌های ایتام و محسنین استفاده خواهد شد.

وی گفت: در بحث دیپلماسی حمایتی برنامه‌ریزی شده تا با قدرت نرم زمینه برای جذب ایرانیان خارج کشور شدند.

مدیرکل هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد ادامه داد: بخشی از ایرانیان خارج از کشور به ظرفیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و خدمات حمایتی آن آشنایی نداشته و کمک‌های خود را به مرکزهای خیریه خارجی پرداخت می‌کنند که برای جذب این کمک‌ها نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.