چین و کشور‌های عربی بر حفظ حاکمیت و وحدت ارضی سوریه، لزوم برقراری آتش‌بس در غزه و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

بیانیه پایانی دهمین کنفرانس وزیران مجمع همکاری چین و کشور‌های عربی که امروز (پنجشنبه) در پکن برگزار شد، متشکل از سه سند است.

طبق گزارش الوطن، در این بیانیه بر لزوم حفظ حاکمیت جمهوری عربی سوریه، یکپارچگی، ثبات و وحدت اراضی آن تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین بر مخالفت با دخالت خارجی در خاک سوریه و مخالفت با حضور نظامی غیر قانونی در آن تاکید و حاضران در نشست خواستار توقف تجاوز‌های اسرائیل به سوریه شدند. آنها همچنین بر ایستادگی در کنار دمشق در مبارزه با تروریسم و دفاع از خاک و ملت خود تاکید کردند.

بیانیه مشترک چین و کشور‌های عربی در بخش دیگری تداوم تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه را محکوم کرد و از شورای امنیت خواست که قطعنامه‌ای الزام آور درمورد ایجاد آتش‌بس فوری در غزه، توقف کوچ اجباری مردم فلسطین و تضمین ارسال کمک‌ها به مردم غزه صادر کند.

در این بیانیه تاکید شده است: صلح و امنیت و ثبات منطقه تنها از طرق پایان اشغالگری در خاک فلسطین، جولان اشغالی سوریه، اراضی اشغالی لبنان و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی ذیربط محقق می‌شود.

این بیانیه مشترک همچنین تداوم طرح‌های شهرک سازی اسرائیل در راستای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی خاک فلسطین وجولان اشغالی را محکوم کرد.

برچسب ها: چین ، کشورهای عربی ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
این سران کشورهای عربی هم دست نشانده ی خود آمریکان

جرئت نطق کشیدن روندارن چون درجاتوطئه ای درکشورشون علیه شون آمریکا راه می‌اندازه و یک جانشین دیگه براشون انتخاب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
احسنت این وحدت بین المللی برای بشریت میبایست از اول میبود اما حالا دیر نشده
آخرین اخبار