معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ در توران، امیدی برای نجات این جانوران از انقراض در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

 حسن اکبری مدیر عامل سازمان حفاظت محیط زیست  در برنامه تلویزیونی شبکه سلامت درباره محدوده توران اظهار کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۴۵۰ هزار هکتار از زیستگاه‌های اطراف توران توسط بخش خصوصی و مردم حفاظت می‌شود. اکبری همچنین به تولد تعداد قابل توجهی توله‌های یوز در این منطقه و اهمیت حفظ محیط زیست برای بقای آنها اشاره کرد.

او بیان کرد: مشکلاتی مانند نبود حفاظت درست و نبود امنیت، باید در این منطقه رفع شوند تا توله‌های یوز بتوانند در محیط خود باقی بمانند. از سوی دیگر، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد که منابع و تجهیزات لازم برای محیط‌بانی و حفاظت از جانوران در توران تامین شده و تلاش‌ها برای بهبود وضعیت محیط زیست ادامه دارد.

اکبری ادامه داد و گفت: ۵۰ درصد بیسیم‌های محیط بانان نیز به‌روز شده است و مجوز‌های جدیدی به شکل دیجیتال صادر و کار تجهیز آغاز شده است. امیدواریم طی یکی دو سال آینده ۱۰۰ درصد بیسیم‌های محیط بانان به‌روز شود. علاوه بر آن، در حوزه پاسگاه‌ها و تجهیزات محیط‌بانی به ویژه تجهیزات اطفای حریق، اتفاقات خوبی رخ داده و متوسط سطح آتش‌سوزی به یک سوم میانگین ۱۰ سال گذشته رسیده است. 

خبرنگار :عطیه رضایی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
تا حداقل هزار تا یوزپلنگ نداشته باشیم اینا همه حرف مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
هر وقت به بالای هزار جفت رسیدیم اونوقت قبوله
آخرین اخبار