نشست فعالان مردمی حوزه فرزندآوری با مسئولان در همدان

در نشست فعالان مردمی در حوزه فرزنداوری و جوانی جمعیت، گروه‌های مردمی دغدغه‌ها و مشکلات موجود در این باره را مطرح کردند و خواستار رفع موانع آن شدند.

نداشتن بیمه برخی مادران روستایی باردار؛ دغدغه تأمین شیرخشک برای خانواده‌های کمتر برخوردار؛ تکریم مادران و اقناع آنها و همچنین زیر پوشش بیمه قرار دادن دارو‌های مکمل تقویتی برای مادران باردار از موضوعات مطرح شده از سوی گروه‌های مردمی بود.

ستاری، مشاور امور بانوان در استانداری همدان در این نشست گفت: نرخ باروری در سال ۱۴۰۲در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۱/۸درصد کاهش داشته است و استان همدان رتبه ۱۳ را دراین زمینه دارد که این زنگ خطری برای افزایش جمعیت در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم با اشاره به حمایت و تربیت ۱۵۰۰ کنشگر حوزه جمعیت از سوی دانشگاه در استان گفت: به لطف خداوند و همت همکاران حوزه سلامت در درمان ناباروری در دو سال گذشته از ۱۵ درصد به ۳۳ درصد رسیده‌ایم.

محمدمهدی مجذوبی گفت: تبیین مسأله فرزند آوری و جوانی جمعیت وظیفه تک تک افراد جامعه است و دانشگاه علوم پزشکی نیز با ارائه سیاست گذاری‌ها و فرهنگ سازی‌های لازم سعی در تغییر نگرش برای جوانی جمعیت در استان را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.