رئیس کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری شورای اسلامی شهرکرد گفت: مسیر‌های گردشگری راهی برای عرضه هنر خیابانی، هنر‌های آئینی و دینی همچنین فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

خداکرم عباسی در دومین کمسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری، اظهار داشت: گردشگری و صنایع وابسته آن از جمله عناصر تأثیرگذار در اقتصاد و رونق شهری هستند.

وی افزود: از مهم‌ترین عناوین مسیر گردشگری، فرهنگ و هنر شهرکرد، واقع در بافت تاریخی و هسته مرکزی شهرکرد است، ازجمله اهداف این طرح، کمک به توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری، ایجاد مقاصد فراغتی برای شهروندان و گردشگران با کارکرد فرهنگی و هنری، کمک به ایجاد فضا‌های عمومی ساده، ارائه تسهیلات بانکی و سایر تسهیل‌گری‌های مورد نیاز در معابر تاریخی، فرهنگی و هنری شهرکرد است.

عباسی اضافه کرد: مسیر‌های گردشگری راهی برای عرضه هنر خیابانی، هنر‌های آئینی و دینی همچنین فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و محل تردد و گذران اوقات فراغت مردم و شهروندان محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: مسیر گردشگری، فرهنگ و هنر شهرکرد به‌عنوان یکی از پروژه‌هایی که برای حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری توسط مجموعه مدیریت شهری در حال شکل گرفتن می‌باشد، مورد تاکید قرار گرفت و در راستای ابلاغ بسته‌های حمایتی و تشویقی در دستور کار ستاد بازآفرینی شهرستان شهرکرد قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


عباسی تصریح کرد: برای ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم در سطح شهر، باید با توجه به نیازمندی‌های سطح شهر، پراکندگی این صنوف بررسی و طبقه‌بندی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی مسائل اجتماعی و فرهنگی ساماندهی اصناف مزاحم شهری، خاطرنشان کرد: حفظ سلامت شهر یکی از شاخص‌های مهم برای ساماندهی به مشاغل و اصناف مزاحم شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی گفت: میسر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد در راستای جذب گردشگر، توسعه تجارت، کسب و کار در شهرکرد تبیین شد.

وی اظهار داشت: میسر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد در ستاد بازآفرینی شهرستان شهرکرد و ستاد بازآفرینی استان مطرح شده است و اجرای این طرح با همکاری، همت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوطه اجرا خواهد شد.

عباسی ادامه داد: وظایف مربوط به اجرای طرح مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد در بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم کار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار