رئیس فوریت سایبری پلیس فتای استان قم از عودت مبلغ یک میلیارد ریال به حساب شهروندی خبر داد که قربانی پیامک جعلی کالا برگ معیشتی شده بود.

سرگرد سید محمد حسینی، رئیس فوریت سایبری پلیس فتای استان قم اعلام کرد: پس از مراجعه شخصی به پلیس فتا و گزارش یک مورد برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:بررسی‌ها گویای این بود که چند روز پیش پیامی مبنی بر دریافت کالا برگ معیشتی برای شاکی ارسال و از او درخواست شده بود برای دریافت کالابرگ وارد لینک ارسالی شده و ۵۰ هزار ریال واریز کند.

سرگرد حسینی ادامه داد:متاسفانه پس از کلیک شاکی بر روی لینک ارسالی، بلافاصله نرم‌افزار جعلی« کالابرگ معیشتی» بر روی گوشی قربانی نصب شده و در ادامه یک میلیارد ریال از حسابش برداشت می‌شود.

رئیس فوریت سایبری پلیس فتای استان قم گفت: خوشبختانه با اقدام سریع کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای استان قم مبلغ یک میلیارد ریال وجه سرقتی در حساب فرد کلاهبردار مسدود و به حساب فرد قربانی عودت داده شد.

در پایان این مقام مسئول مهمترین مؤلفه در پیشگیری از وقوع جرایم سایبری را افزایش آگاهی شهروندان و تلاش و همت جمعی در رسیدن به این مهم دانست و از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار