معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هر ساخت‌وسازی در شهر قم انجام می‌شود، باید از لحاظ عوارض ترافیکی و تقاضای سفر بررسی‌شده و امکانات مورد نیاز برای آن فراهم شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به معضلات ترافیکی شهر قم اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در سال گذشته و جاری پیگیری شد، مطالعات کنترل عوارض ترافیکی ساخت‌وساز شهری بود.

وی با بیان اینکه هر ساخت‌وسازی در شهر باید ازنظر ترافیکی عارضه‌سنجی شده و بر اساس عوارض احتمالی درباره آن تصمیم‌گیری شود، افزود: این کار نیاز به یک ممیزی کاربری‌ها در سطح شهر دارد تا بدانیم یک درمانگاه، یک رستوران یا یک مرکز تجاری با مشخصات خاص، چه میزان تقاضای سفر داشته و چه اندازه به تأمین پارکینگ نیاز دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این مطالعات کاربری‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، تفریحی، خدماتی و … از حیث تقاضای سفر بررسی و تحلیل شدند و آماربرداری انجام شد.

وی ادامه داد: هدف معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم این است که هر کاربری بر مبنای تقاضای سفری که دارد پارکینگ و عوارض ترافیکی خود را تأمین و کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در این مسئله تمام بار را به عهده متقاضی نمی‌گذارد گفت: ما هم در عرصه ایجاد زیرساخت‌ها فعالیت و برنامه‌ریزی داریم، اما حداقل میزان تقاضای سفر و پارکینگ باید در همان ملک یا املاک مجاور تأمین شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های شهروندی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار