نامزد ناکام حزب جمهوریخواه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات ارشد صهیونیست دیدار و گفت‌وگو کرد.

لابی رژیم اسرائیل یکی از لابی‌های قدرتمند در آمریکا به حساب می‌آید که مخالفت با روابط ویژه میان واشنگتن و تل آویو بدان معنا است که فرد منتقد در گرفتن پست سیاسی در آمریکا ناتوان خواهد بود و از بسیاری از پیشرفت‌های اجتماعی به واسطه نفوذ بالای این لابی محروم خواهد شد. با توجه به آگاهی سیاستمداران آمریکایی از این موضوع، حمایت از نسل کشی فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها تعجبی ندارد. 

به گزارش الجزیره، نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و نامزد ناکام حزب جمهوریخواه که در انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری قافیه را به دونالد ترامپ باخت، در سفر به سرزمین‌های اشغالی در بحبوحه جنگ غزه با مقامات ارشد این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد. 

هیلی طی سفر به سرزمین‌های اشغالی با یوآو گالانت، وزیر جنگ و نیز بنی گانتز، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد و درباره جنگ جاری در غزه با آنها به رایزنی پرداخت. 

وی در دیداری به میزبانی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، به گالانت بار دیگر بر اهمیت روابط میان آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران، به عنوان دشمن مشترک تاکید کرد. 

هیلی در دیداری مجزا با گانتز به مانند سایر مقامات آمریکایی گفت: اسرائیل حق دارد در هر مکانی که احساس نیاز می‌کند برای نابودی خطر حماس از گزینه نظامی استفاده کند. 

وی پیش‌تر با سفر به شمال سرزمین‌های اشغالی، از مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان دیدن کرد و بر روی یکی از خمپاره‌های این رژیم نوشت: کارشان را تمام کنید.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
این رد داده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
خانم هیلی ملت ایران اصلا" رژیم فرو پاشیده اسرائیل قبول نداریم چه برسه به عنوان دشمن مشترک با آمریکا البته حق دارید اسرائیل سگ هار زنجیر شده آمریکاست باید شما به این سگ هار زنجیره افتخار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
خاک برسر هلی ونتانیاهو
Germany
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
اسرائيل چماق سركوب امريكا در خاورميانه و جديدا عناصر فاشيست اوكرايني چماق سركوب امريكا در اروپا.
آخرین اخبار