مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۱ هزار و ۴۲۳ TEU کانتینر یخچالی از طریق بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۹۸ درصد افزایش داشته است.

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در تشریح عملکرد ۲ ماهه بنادر شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۹۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بنادر شرق افزود: مقصد عمده این کالا‌ها با کانتینر‌های یخچالی شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگهداری ویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس هستند.

وی افزود: از مجموع ۴۲۴ هزار و ۳۱۱ تن کالای جابه‌جا شده در بنادر شرق استان، ۳۴۲ هزار و ۶۱۱ تن مربوط به کالای غیرنفتی با افزایش ۴۸ درصدی و ۸۱ هزار و ۷۰۰ تن نیز مربوط به کالای غیرنفتی بوده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در حوزه صادرات کالا از این بنادر نیز گفت: در این بازه زمانی ۲۴۹ هزار و ۹۰۸ تن از انواع کالای غیرنفتی به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده که در این بخش ۵۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

بنادر شرمدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگانق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.