شهروندان ایرلندی که برای حمایت از تصمیم دولت خود در به رسمیت شناختن فلسطین راهپیمایی می‌کردند، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شهروندان ایرلندی در دوبلین، پایتخت ایرلند از تصمیم دولت کشورشان برای به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین استقبال کردند.

براساس گزارش آناتولی، پیتر سوینی، یکی از ایرلندی‌هایی که در حمایت از تصمیم دولت خود راهپیمایی می‌کرد گفت: ایرلندی‌ها در همبستگی با فلسطینی‌ها ایستاده اند، زیرا ما نیز مانند آنها ۸۰۰ سال مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ایم.

شهروند دیگری که ترجیح داد ناشناس بماند، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تصمیمی شگفت انگیز  توصیف کرد. او با تاکید بر اینکه آنچه رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام می‌دهد  نسل کشی تلقی می‌شود، بر لزوم توقف فوری آن تاکید کرد.

یک زن ایرلندی نیز تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را ستود و گفت: بقیه جهان نیز باید این کار را آغاز کنند، زیرا معتقدم اسرائیل کل مردم فلسطین را نابود خواهد کرد.

اوایل روز سه‌شنبه، اسپانیا، نروژ و ایرلند رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و تعداد کشور‌هایی که آن را به رسمیت شناختند به ۱۴۷ کشور از ۱۹۳ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل رسید. چهارشنبه گذشته، این سه کشور اعلام کردند که به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین از ۲۸ مه (۲۸ اردیبهشت) اجرایی خواهد شد.

رژیم صهیونیستی که اقدام سه کشور اروپایی را به مثابه پاداشی برای جنبش حماس دانسته است، بلافاصله سفیران خود را از این سه کشور خارج کرد و نمایندگان آنها را در اراضی اشغالی احضار کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار