زارعی گفت:در تمامی جهان تجمعات گسترده‌ای برای حمایت از فلسطین و علیه صهیونیست‌ها و اعتراض به جنایت و نسل کشی‌های آنها پیش آمده است

اصغر زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پذیرش دولت مستقل فلسطین توسط کشور‌های اروپایی اظهار کرد:در روز های گذشته شاهد آن بودیم که سه کشور اروپایی دولت فلسطین را به رسمیت شناختند و اسلوونی هم به عنوان چهارمین کشور این اقدام را در ارتباط با فلسطین انجام داد و آن‌ها عنوان کرده اند که  به عنوان یک عضو جامعه جهانی  اقدام به اعزام سفیر خواهند کرد. این حرکت‌ها نشان می‌دهد که رویکرد جدیدی نسبت به صهیونیست‌ها و جنایات آن‌ها اتفاق افتاده و آن تابویی که از قبل  وجود داشت کاملا شکسته شده است.

وی ادامه داد: البته با توجه به جنایات روز‌های گذشته ما شاهد هستیم که مسئولین حماس اعلام کردند که کلیه موضوعاتی که برای آتش بس عنوان شده بود متوقف خواهند کرد آن‌ها به مذاکرات اعتماد نخواهند کرد تا صهیونیست‌ها دست از این جنایات و وحشی گری‌های خود بردارند.

زارعی افزود: در تمامی نقاط دنیا خصوصا آمریکای شمالی و اروپا تجمعات گسترده‌ای برای حمایت از فلسطین و علیه صهیونیست‌ها و اعتراض به جنایت و نسل کشی‌های آن‌ها پیش آمده است. خیابان‌های پاریس و مادرید  و تمام اروپا و دانشگاه‌ها همچنان محل تجمع و اعتراض حامیان فلسطین و معترضان به صهیونیست‌ها است و این را رسانه‌های مستقل دنیا پوشش می‌دهند.

کارشناس مسائل خاور میانه افزود: این نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در همه عرصه‌ها دچار شکست شده و در طوفان الاقصی هیچ دستاوردی بعد از گذشت بیش از ۸ ماه به دست نیاورده و در ۲ ماه گذشته تعداد دیگری از نظامیان رژیم جعلی صهیونیستی در مقابله با رزمندگان حماس به اسارت گرفته شده اند و تعداد کشته‌های آن‌ها نیز رو به افزایش است.

وی درباره تاثیر قبول کردن فلسطین توسط کشور‌های اروپایی اظهار کرد: این‌ها اقدامات سیاسی و دیپلماتیک و عملیات رسانه‌ای و روانی است، چون آن چه که بازدارنده است اقدامات عملی است که باید از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل شود و احکام دادگاه بین المللی برای صهیونیست‌ها لاهه الزام آور شود.

وی تاکید کرد:توسط شورای امنیت از طریق نیرو‌های سازمان ملل باید بر علیه دولت‌های متجاوز و محکوم وارد عمل شوند و متاسفانه در نظام بین الملل نظامی این چنین را نداریم. معمولا در نظام‌های بین الملل این قدرت‌های بزرگ هستند که تصمیم می‌گیرند  با کی و چگونه برخورد کنند و این استاندارد‌های دوگانه با صهیونیست‌ها سایر کشور‌ها مانع شده تا به امروز از این رژیم بازخواست شود و مانع اقدامات جنایتکارانه این رژیم شوند.

زارعی ادامه داد:در کوتاه مدت هم نمی‌توان انتظار داشت که کاخ سفید و آمریکایی ها،انگلیس ، فرانسه و آلمان که تامین کننده اصلی سلاح برای صهیونیست‌ها هستند اقدام عملی را برای بازدارندگی و حمله نکردن صهیونیست‌ها انجام دهند.  

وی گفت:  این تسلیم بودن و مطیع بودن از نظام صهیونیست بین الملل است که باعث شده کشور‌ها هیچ قدرتی را برای اعمال فشار علیه رژیم جعلی صهیونیستی نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار