در پایش‌های دوره‌ای از رودخانه‌ها و تالاب استیل آستارا یک دهنه سد‌کلهام، تخریب و تعدادی تورآلات و ادوات صید غیرمجاز جمع آوری شدند.

محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در پایش‌های دوره‌ای از رودخانه‌ها و تالاب استیل با یک دهنه سد کلهام و بیش از ۵ رشته تور زیر آبی مواجه شدند.

او افزود: این تورآلات و ادوات که به صورت غیرمجاز در تالاب و رودخانه پهن شده بودند، توسط محیط بانان آستارا جمع آوری و سد ماهیگیری تخریب شد.

سد کلهام سازه‌ای است که با چوب یا نی ساخته می‌شود و در انتهای آن قفسی تعبیه شده که صیادان غیرمجاز آن را در بستر رودخانه قرار می‌دهند و ماهی‌ها هنگام مهاجرت به بالادست رودخانه در آن گرفتار می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از رودخانه‌ها و تالاب استیل، برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت انجام گشت‌های شبانه روزی به عمل آمده تا با توجه به شرایط خاص این اکوسیستم ها، به صورت ویژه مورد حفاظت و حراست محیط زیست قرار گیرند.

جمع آوری تورآلات و ادوات صید غیرمجاز در آستارا

تالاب استیل آستارا با وسعتی در حدود ۱۳۸ هکتار یکی از تالاب‌های آب شیرین استان گیلان است که از نظر زیست محیطی حائز اهمیت بوده و با توجه به استقرار در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان مهاجر به سمت تالاب‌های ایران و گیلان، نخستین محل فرود و استراحت این پرندگان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.