مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در راستای تسهیل ثبت جهانی «ابیانه»، توسعه این روستا در آینده رویدادمحور می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در بازدید از روستای تاریخی «ابیانه» گفت: این روستا با بیش از هزار و ۸۰۰ سال قدمت، دارای بافت و آثار ارزشمند تاریخی بوده که از دوران ساسانی قدمت داشته است و بر غنای تاریخی این روستا می‌افزاید.

امیر کرم‌زاده افزود:بر اساس تدوین پرونده ثبت جهانی ابیانه، تلاش داریم این روستا حداقل از سه منظر گردشگری، باغداری و صنایع دستی رونق یابد و آینده آن رویدادمحور باشد.

او  اصلاح مدل مدیریت اقتصادی روستای ابیانه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: اقداماتی از جمله ساماندهی اقامتگاه‌های غیرمجاز، نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری، ساماندهی وضعیت خدمات‌رسانی به گردشگران از جمله در حوزه خدمات غذایی و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم در راستای تسهیل در امر ثبت جهانی، روستای «ابیانه» به مکانی مناسب برای برگزاری رویداد‌های گردشگری تبدیل شود.

روستای تاریخی ابیانه در ۴۰ کیلومتری شهر نطنز و در دامنه رشته‌های کوه‌های کرکس قرار دارد.

این روستا با آب و هوای معتدل، دارای موقعیت طبیعی مساعد، معماری بومی و بنا‌های تاریخی پُرتنوع است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

روستای ابیانه در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۰۸۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.