تأکید بر یادآوری نعمت‌های الهی در موسم حج و شکرگزاری نسبت به این نعمت‌ها از محور‌های سخنرانی دو محفل انس و معرفت بود که در هتل‌های «فیولیت» و «میدان» مکه برگزار شد.

 هتل «میدان» شهر مکه میزبان یکی از دیگر سلسله محافل «انس و معرفت» بود که به همت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

این مراسم با تلاوت زیبای خلیل سواری، از قاریان بین‌المللی کشورمان آغاز شد و یاد شهدای خدمت گرامی داشته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی، از خطیبان بعثه ضمن سخنانی در این مراسم بر ضرورت یادآوری نعمت‌های الهی تأکید کرد و گفت: براساس آیات قرآن و روایات، تمامی نعمت‌ها از جانب ذات حق تعالی است و در همین راستا، امام سجاد (ع) فرموده اند: «خیرک الینا نازل و شرنا الیک صاعد ـ [خدایا!]خیر و احسان تو، به سوی ما فرو فرستاده، و شر و بدکاری ما، پیوسته به پیشگاه والایت عرضه می‌گردد».
وی با اشاره به این که پروردگار الهی قبل از آفرینش انسان، جهان را مزین به نعمت‌های مادی و معنوی کرده است، گفت: در سوره مبارکه نحل آمده است که اگر تمام آفرینش دست در دست هم دهند، قادر به شمارش نعمت‌های الهی نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی در ادامه شکر نعمت را واجب عقلی دانست و گفت: یادآوری نعمت‌های الهی دستور اکید قرآن است.

این خطیب بعثه همچنین در محفل انس و معرفت دیگری که در هتل «فیولت» مکه برگزار شد، با اشاره به این که ۳۰۰ پیامبر الهی در کعبه دفن شده‌اند، گفت: زیارت خانه خدا فیض بسیار بزرگی است و زائران بیت‌الله الحرام از این فرصت غافل نشوند.

وی ادامه داد: هر فرشته الهی که برای انجام مأموریت به زمین نازل می‌شود، ابتدا خانه خدا را زیارت می‌کند، بنابراین کعبه محل طواف عرشیان، ملائکه، جنیان و... است و ۲ هزار سال پیش از تولد حضرت آدم (ع) این مکان محل طواف ملائکه بوده است.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی با اشاره به این که حتی راه رفتن بر سرزمین مکه نیز ثواب عبادت دارد، گفت: هر کس در این مکان مقدس «سبحان الله» بگوید، گویی که ثروت بصره و کوفه را در راه خدا انفاق کرده است.

وی سفر معنوی حج را سفر انقطاع و بریدن دانست و گفت: لباس احرامی که زائران بر تن دارند، لباس قیامت است و ما در این سفر، قیامت را تجربه کنیم. در مکه و در جوار حرم امن الهی برای ختم قرآن تلاش کنید و در طواف خانه خدا اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان پاک و مطهرش را یاد کنید.

در پایان این دو محفل انس و معرفت، حاج مهدی سلحشور از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با نوای گرم خود زائران را به فیض رساند. ‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار