بهره برداری از پروژه خط انتقال آب شرق شهر کرمانشاه تا اواخر خرداد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، گفت : پروژه خط انتقال آب شرق شهر کرمانشاه تا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل کمبود آب این مناطق برطرف می‌شود.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تلاش شده تحولی در حوزه زیرساخت‌های آبرسانی در استان و شهر کرمانشاه ایجاد شود، گفت : بخشی از مسائل مربوط به کاهش نزولات جوی است، اما بارش مناسب باران در امسال به منزله رفع مشکلات کم‌آبی نیست و باید زیرساخت‌ها نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه استراتژی اول ما ایجاد منابع آب جدید به صورت سطحی و زیرزمینی و ایجاد زیرساخت برای انتقال آب در سطح شهر‌ها است، عنوان کرد: در شهر کرمانشاه مناطق جنوبی، جنوب شرق، جنوب غربی و شمال شرقی بیشترین مشکلات را در زمینه آب داشتند که از دو سال پیش پروژه‌های بسیاری در این راستا اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در شرق، غرب و جنوب کرمانشاه دو خط انتقال اجرا شده است، گفت: پروژه جنوب غربی به اتمام رسیده است و با تغییرات اعمال شده در خط ورودی گاوشان، برنامه‌ریزی شده که قطعی آب در تابستان امسال در شب هم دیگر وجود نداشته باشد.

داودی افزود: در شرق کرمانشاه خط انتقالی از چاه‌های «ده پهن» به طول ۹ کیلومتر به سمت جنوب در حال اجرا است که تا پایان خرداد یا اوایل تیرماه به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها شهر کرمانشاه بهترین تابستان را نسبت به سال‌های گذشته تجربه خواهد کرد، عنوان کرد: قطعی آب در طول روز در شهر کرمانشاه به هیچ عنوان وجود ندارد و قطعی‌های شبانه نیز برای پر شدن مخزن بوده که در سال گذشته به حداقل رسید و تلاش می‌شود، امسال به طور کامل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شکستگی در انشعاب، خطوط و شبکه به دلیل فشار هیدرولیکی به شبکه در سراسر دنیا طبیعی است، گفت: در استان کرمانشاه ۱۶ هزار کیلومتر شبکه آب وجود دارد که ۱۷۰۰ کیلومتر مربوط به شهر کرمانشاه است.

داودی با بیان اینکه در برخی مناطق فرسودگی شبکه بیش از سایر مناطق است که برای اصلاح و بازسازی شبکه این مناطق برنامه‌ریزی شده است، افزود: شکستگی در شبکه براساس اولویت‌بندی و شرایط موجود رفع می‌شود و گاهی به منظور جلوگیری از قطع آب جمعیت بالایی از مشترکان یا به منظور هماهنگی دستگاه‌های امدادی مجبور به تأخیر ۴۸ ساعته در اصلاح شکستگی هستیم.

وی با اشاره به تکذیب برخی صحبت‌ها راجع به کلر موجود در آب و خطرات آن بیان کرد: کلر ارتباطی به دهان و دندان ندارد و میزان آن در آب آشامیدنی استان کرمانشاه خارج از استاندارد نیست و علوم پزشکی بر آن نظارت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه گاز کلر و مشتقات آن در تمام دنیا ماده گندزدا برای آب آشامیدنی است و هیچ مسئله و مشکلی ایجاد نمی‌کند، افزود: میزان استاندار کلر در آب بین ۲ تا ۸ دهم در لیتر است و اضافه زدن آن هیچ حسنی ندارد، بلکه ضرر اقتصادی هم دارد، اما در برخی از مقاطع شبکه اکسیژن آزاد در آب وجود دارد که مشترکان تصور می‌کنند کلر است.

داودی راجع به ساماندهی رودخانه آبشوران کرمانشاه، گفت: ساماندهی آبشوران پروژه فرادستگاهی است و برای ساماندهی فاضلاب ورودی به آن چندین طرح باید در بال چپ و راست و بالادست اجرا شود، هر چند بخش عمده‌ای از فاضلاب ورودی به رودخانه جمع‌آوری شده است.

وی افزود: بعد از ساماندهی آبشوران توسط آب منطقه‌ای، به صورت همزمان از ورود فاضلاب از بال طرفین جلوگیری می‌شود .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.