رئیس حوزه قضایی بخش بشاگرد گفت: درگیری خونین بین دو طایفه بزرگ گاه کش و زمین حسن با پیگیری و میانجی‌گری دستگاه قضایی استان به صلح و سازش منجر شد.

محمد خواجه رئیس حوزه قضایی بخش بشاگرد گفت: با پیگیری و میانجی‌گری دستگاه قضایی استان ، شورای حل اختلاف و جمعی از مسئولین و معتمدین محلی، درگیری خونین بین دو طایفه بزرگ گاه کش و زمین حسن در شرق این استان به صلح و سازش منجر شد.

وی افزود: متاسفانه طی یک سال اخیر و در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین، ۷ نفر کشته شدند و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست .

این مقام قضایی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع این دو طایفه به دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد، به منظور ایجاد مصالحه، شورای حل اختلاف به همراه ریش سفیدان و معتمدین محلی در بشاگرد وارد عمل شدند و پس از برگزاری جلسات مستمر و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، طرفین طی مراسمی با حضور مسئولین قضایی و اجرایی و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم قسم شدند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.

محمد خواجه گفت: با توجه به نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه و تأکیدات رئیس کل دادگستری هرمزگان مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در فسخ خصومات و اصلاح ذات البین، دادگستری شهرستان بشاگرد با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.