شب شعر «شهدای خدمت» باحضور شاعران زرند، کوهبنان، راور و مسئولان این سه شهرستان در سالن ارشاد زرند برگزار شد.

در این آیین که به مناسبت شهادت شهید جمهورآیت الله رئیسی و همراهانش برگزار شده بود، حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهیدآیت الله رئیسی و همراهانش گفت: جلسه وزینی است و جمع شاعران است و صحبت در این جمع سخت است، امید است این گردآوری شاعران، منشا خیر و برکات باشد و یقیناً آشنا شدن در هم افزایی اثر دارد. 

وی افزود: زبان شعر در اسلام اهمیت دارد؛ ولی مورد بی مهری قرارگرفته؛ این در حالی است که ائمه از شعر در زندگی بسیار استقبال می‌کردند و توجه و عنایاتشان بدان نشان ازجایگاه خاص شعر و شاعری نزد آن بوده است. 

حجت الاسلام شجاعی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای نشستن در جمع شعرا وقت می‌گذارند و این نشان از اهمیت شعر در مکتب اسلام است. 

برگزاری شب شعر «شهدای خدمت» در زرند

وی به بیان اهمیت شعر و شاعری در جامعه پرداخت و بیان داشت: گاهی یک بیت یا یک مصرع می‌تواند فرهنگ جامعه را زیر و کند و اگر در مسیر صحیحش قرار گیرد در سبک زندگی مردم اثر دارد و این ارادتی است که مردم ما به شعر و شاعری دارند.

سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز ضمن عرض تسلیت شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش گفت: اگر فرهنگ خدمت رئیسی را بتوانید مبنای کاری قرار دهید، کار بزرگی کرده اید.

وی با تشکر از هنرمندان و شاعران حاضر در جلسه که در باب شهید جمهور شعر سرودند، گفت: مکتب شهید رئیسی مانند مکتب حاج قاسم است و در حقیقت شما باید ازخدماتی که شهید خدمت آیت الله رئیسی چه در شهر و محل خودتان و چه در سطح کشور و دنیا انجام دادند بسرایید و به قلم بیاورید.

برگزاری شب شعر «شهدای خدمت» در زرند

حسینی نژاد تصریح کرد: شما همین طورکه اینک در جلسه حضور دارید و از ایشان شعر می‌سرائید، دلیل عشق و لمس خدمات ایشان در شهر خودتان نیز هستید.

وی با اشاره به اینکه شیوه مدیریت آیت‌الله رئیسی برای الگوبرداری نه تنها در ایران؛ بلکه در تمامی دنیا و برای همه تاریخ قابل بهره‌برداری است، افزود: شهید رئیسی برگ زرین تاریخ معاصر است و از فرزند صالح مکتب امام خمینی (ره) و رهرو معظم‌له جز این انتظار نمی‌رفت که شهید راه مردم باشد.

در این آیین شاعران شهرستان‌های زرند، کوهبنان و راور اشعاری در وصف شهید جمهور سرودند.

برگزاری شب شعر «شهدای خدمت» در زرند

تجلیل از شاعران از سوی اداره ارشاد زرند، آیین تبرک جویی از پرچم مطهر امام رضا (ع) و اجرای سرود زیبای «گرچه رئیسی برفت» به همت گروه سرود سبحان علیزاده برخی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

برچسب ها: شهدای خدمت ، شب شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.