زلنسکی برای امضای توافقنامه امنیتی به بلژیک سفر می‌کند

رئیس‌جمهور اوکراین پس از سفر به اسپانیا امروز قرار است برای امضای قرارداد تسلیحاتی به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر کند.

بر اساس آنچه دفتر الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک اعلام کرده است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قصد دارد امروز سه شنبه از اسپانیا به بلژیک سفر کند تا آخرین توافقنامه امنیتی که کی یف خواهان انتغقاد آن است را با متحدان غربی امضا کند.

براساس گزارش النشره، زلنسکی پس از امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه با دی کرو کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. او همچنین از یک پایگاه هوایی نظامی در پایتخت بلژیک بازدید و با مربیانی که به آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با هواپیما‌های F-۱۶ کمک می‌کنند، دیدار خواهد کرد.

دیروز، دوشنبه، اسپانیا متعهد شد که کمک نظامی به ارزش یک میلیارد یورو به اوکراین ارائه کند و پدرو سانچز نخست وزیر این کشور و زلنسکی توافقنامه امنیتی را در مادرید امضا کردند. انتظار می‌رود زلنسکی پس از بلژیک راهی پرتغال شود.

کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین درحالی است که روز گذشته یکی از نمایندگان کنگره آمریکا با سفر به تایوان با رئیس جدید این جزیره دیدار و اعلام کرد که آمریکا برخلاف کاری که با اوکراین کرد و به آن تسلیحات قدیمی داد، آخرین فناوری خود را به تایوان ارائه خواهد کرد. این اعتراف مقام آمریکایی نشان داد سخنان برخی از تحلیلگران درباره اینکه زلنسکی سربازان اوکراینی را برای هیچ به کشتن می‌دهد، واقعیت دارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
خاک بر سرت و حامیانت که کشورتون را برای سرگرمی کشورهای غربی فروختید. .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
تا روسیه مدارک محکمه پسند از روس کشی ارائه نده ما باید از اوکراین حمایت کنیم البته فقط سیاسی
آخرین اخبار