کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ابعاد شخصیتی شهید امیرعبداللهیان نکاتی را بیان کرد.

حمید صالحی کارشناس مسائل سیاست خارجی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابعاد شخصیتی شهید امیرعبداللهیان بیان کرد: مدت مدید وی را می شناختم و ما هر دو با هم یک موسسه پژوهشی را راه اندازی کرده بودیم. از نزدیک با روحیات ایشان آشنا بودم و باید بگویم که ایشان دارای شخصیتی فوق العاده متین، منطقی و در کنار آن یک فرد سیاسی بزرگ بود که در کنار دیپلماسی در حوزه مقاومت هم دستی بر آتش داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد وی را  مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که بیشترین هم و غمش محور مقاومت بود. اگر در دوران مدیریت ظریف تمام تخم مرغ‌ها در دیپلماسی بود و هزینه‌های هنگفتی را در دوران وی دادیم، اما در دوران وزارت شهید امیرعبداللهیان مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و در یک کلام دیپلماسی محور مقاومت به نمایش گذاشته شد. دستاورد دیگری که در دوران شهید امیرعبداللهیان رقم خورد مولفه قدرت بود. معتقد م که در هیچ دولتی نمی‌توانستیم عملیات وعده صادق را محقق کنیم، زیرا اگر دولت با آن مخالف بود هرگز به ثمر نمی‌نشست و یک دو قطبی در جامعه ایجاد می شد ولی دولت شهید رئیسی و عملکرد وزارت خارجه ما کاملا همسو با محور مقاومت بود و توانستیم به مولفه قدرتی که سال‌های بسیاری در پی آن بودیم دست پیدا کنیم. دومین دستاوردی که سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان در پی داشت رسیدن به مولفه قدرت بود که یکی از دستاورد‌های مهم وزارت امور خارجه شهید امیرعبداللهیان بود.

صالحی افزود: در زمینه اخلاق شخصی و فردی  هم ایشان بسیار مهربان و متین بودند و داشتن اخلاق در دیپلماسی معیار مهم ایشان بود. چه در زمانی که سفیر بود و چه در زمانی که قائم مقام بود و چه در زمانی که در مجلس بود. مشیت الهی براین بود که این دیپلمات با اخقلاق را از دست دهیم، اما در یک کلام باید گفت که سیاست خارجی دولت آقای رئیسی در حوزه مقاومت بسیار موفق بود و در حوزه رسیدن به مولفه‌های قدرت و در حوزه رفتار فردی هم نمونه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار