وزیر خارجه استرالیا پس از قتل عام آوارگان فلسطینی در رفح توسط رژیم صهیونیستی خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شد.

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا پس از حملات هوایی مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در نزدیکی رفح در نوار غزه، خواستار آتش بس شد.

براساس گزارش القدس العربی، وانگ در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت: رویداد‌های ۲۴ ساعت گذشته تأیید می‌کند که اکنون باید شاهد آتش‌بس بشردوستانه باشیم تا از غیرنظامیان محافظت شود.

او ادامه داد: حملات اسرائیل پیامد‌های وحشتناک و غیرقابل قبولی داشت. استرالیا به وضوح گفته است که اسرائیل نباید عملیات خود را در رفح، جایی که بیش از نیمی از ۲.۳ میلیون نفر غزه در آن پناه گرفته اند، ادامه دهد.

این مقام استرالیایی از سویی دیگر انگشت اتهام را به سوی حماس گرفته و افزود: حماس باید همه گروگان‌ها را آزاد کند و سلاح‌های خود را زمین بگذارد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به چادر‌های اسکان آوارگان، ۵۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. این وزارتخانه توضیح داد که بیشتر قربانیان این حمله هوایی زنان و کودکان بودند و این حادثه را یک قتل عام توصیف کرد.

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که هیچ بیمارستانی در رفح وجود ندارد که بتواند قربانیان قتل عام اسرائیل علیه آوارگان را در خود جای دهد. 

کمیته اضطراری در استان رفح در جنوب نوار غزه نیز شامگاه یکشنبه تایید کرد که قتل عام ارتش رژیم صهیونیستی در این شهر تمامی ادعا‌های تل آویو در مورد وجود مناطق امن را رد می‌کند. این کمیته همچنین از ناکامی جامعه بین‌المللی و متحد اصلی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا در اتخاذ هرگونه اقدام بازدارنده علیه این رژیم و نادیده گرفتن اجرای تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری انتقاد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار