نبود تجهیزاتی همچون ماشین آتش‌نشانی در مقابله با حوادث آتش‌سوزی در شهرهای کوچک، سبب می‌گردد تا در زمان بروز حوادث گاهی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به افراد جامعه وارد شود.

 حبیب الرحمان دانشمند،  شهردار آشار بیان کرد: ماشین آتش‌نشانی از مهم‌ترین خودروهای خدماتی در شهر آشار است که یک دستگاه آتش‌نشانی با ۶ هزار جمعیت در حومه شهر و بخش را خدمات‌رسانی می‌کند که بیش از دو سال خراب و بلااستفاده است .
 
 وی افزود: باتوجه‌به تخصصی که در تعمیر ماشین‌آلات سنگین دارم و با بررسی دقیق ابعاد خرابی، موتور این خودرو به علت خرابی و گیر پاژ بودن و هزینه بالا و نبود امکانات لازم در استان استفاده از این ماشین ممکن نیست.

 شهردار آشار تصریح کرد: هزینه تعمیر موتور این خودرو برابر خرید یک موتور سالم و آکبند تخمین زده شد و صرف هزینه نوعی هدررفت هزینه است علاوه بر موتور، دستگاه اطفای حریق و جلوبندی این خودرو نیز خراب است.

 وی اذعان کرد: با رایزنی که با مرکز برای خرید موتور جدید باتوجه‌به هزینه زیاد تعمیر انجام شد بعد از مصوب شورای اسلامی در شورای تطبیق بنا به دلایلی نامشخص این مصوبه را رد نمودند .

 دانشمند اظهار کرد: با وجود چندین رد مصوبه وبا بازرسی به عمل آمد توسط مدیرکل از دستگاه آتش‌نشانی، و مکاتبات ماهانه که با دفتر فرمانداری و استانداری بخش آشار که این دستگاه غیرقابل‌استفاده و فرسوده است و هزینه‌کرد بازسازی برای خودرو هدررفت سرمایه است و همچنین بررسی و حضور قاضی وقت شهرستان بازهم مصوبات رد شد.

 وی با اشاره به اینکه اکثر نخلستان‌های شهر و بخش آشار در مجاورت منازل قرارداد و استراحتگاه معتادان متجاهر است ادامه داد: خشکی چوب نخل با کمترین آتشی باعث آتش‌سوزی گسترده می‌شود و آتش‌سوزی اخیر که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نخلستان روستای ایرافشان شهر آشار اتفاق افتاد باتوجه‌به مسافت ۳۵ کیلومتری و نبود ماشین‌آلات آتش‌نشانی باعث خساراتی شد که با کمک مردم و با ابزارآلات کشاورزی ویک تانکر آب تا حدودی مهار شد.
 
 شهردار آشار با اشاره شروع فصل گرما و بیش از دو سال خراب بودن و ظرفیت پایین مخزن آبی این خودرو عنوان کرد: برای خرید خودرو مکاتباتی با فرماندار شهرستان مهرستان و مدیرکل امور شهری و معاونت امور شهرداری‌ها کشور و نمایندگان در میان گذاشته شده است بااین‌حال هنوز هیچ اقدامی در این حیطه انجام نشده است همچنان مردم آشار چشم‌به‌راه یک ماشین آتش‌نشانی هستند.

برچسب ها: شهرداری ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار