معیارهای تشکیل و استحکام خانواده ایرانی تغییر کرده است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: معیارهای تشکیل و استحکام خانواده ایرانی تغییر کرده است باید تلاش کرد و کارکرد تا فرهنگ‌سازی انجام شود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبرپور در مراسم روز ملی جمعیت بیان کرد: در ازدواج موضوع تشکیل، تحکیم و تکثیر حائز اهمیت است که در هر سه موضوع در ارتباط با خانواده است گیرهایی داریم، سن تشکیل ازدواج در جامعه در حال افزایش است موضوع بعدی در بحث تحکیم است فرزندآوری باعث ثبات زندگی می‌شود و یکی از دلایل تحکیم خانواده است که متأسفانه ثبات در جامعه در حال کم‌شدن است.

وی ادامه: معیارهای تشکیل و استحکام خانواده تغییر کرده است درگذشته تشکیل زندگی برای خود آداب‌ورسوم دارد درگذشته اگر انتخابی شکل می‌گرفت عمه، عمو، دایی و خانواده نقش داشتند.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان استان تصریح کرد: امروز جوان انتخاب خود را کرده است قول و قرارها گذاشته شده است و خانواده صرفاً فقط حضور دارند و نقشی ندارند خانواده‌ها بی‌بندوبار و بی‌حساب‌وکتاب می‌شود آنکه برای ظاهر و رنگ ببندد به‌خاطر رنگ هم دل می‌بازد.

وی افزود: برخی می‌گویند چند سال اول صبر کنیم یا بهانه‌های دیگر می‌آورند تا فرزند را دیر به دنیا بیاید یا فرزند کم به دنیا بیاورد روزی در دست ما نیست، خداوند در قرآن می‌فرماید به صدقه‌سر بچه‌ها روزی می‌رسد.


باید بر خدا توکل کرد نگران روزی فرزند نبود
اکبرپور تشریح کرد: غم روزی مخور بر هم مزن اوراق دفتر را خداوند در درون رحم مادر روزی را به فرزند می‌دهد متأسفانه اعتماد کم است و باید بر خدا توکل کرد.

وی ادامه داد: در یک تخم‌مرغ برای ۲۱ روز خداوند روزی آن را قرار می‌دهد دیگر چه بهانه‌ای داریم پیامبر می‌فرمایند تکثیر شوید و بچه به دنیا بیاورید بی‌توجهی بی‌دلیل معنا ندارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان استان اذعان کرد: سنت‌های حسنه و فراموش شده باید زنده شود معیار نباید ظاهری باشد معیار باید ارزشی باشد آنانی که ازدواج نکردند باید با چشم‌باز ازدواج کنند و بعد از ازدواج چشم‌ها را بست معیارهای دینی اگر به حاشیه برود در تشکیل و تحکیم دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: اگر حرمت و دقت نباشد و معیارهای دینی به حاشیه می‌رود باید به هم کفو بودن دقت کرد به فرهنگ‌ها باید دقت کرد همه چیز را قبل از ازدواج باید دید قرار نیست همیشه پی آن بود که کی چه گفته است آنگاه زندگی دچار ایراد و مشکل می‌شود.

اکبرپور مطرح کرد: فقط آرایش و پیرایش برای منزل است مرد جای خیابان باید چشمش در خانه پر شود، خانم در زیبایی خانه دقت کند و مرد در کلام دقت کند مرد نیز باید شسته‌ورفته باشد.

وی ادامه داد: هنر زنانگی آن است که مرد را نگه داشت و الا در این دوران پر تلاطم در استحکام زندگی به مشکل بر می‌خورد در استحکام و تشکیل نسل نیز باید دقت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان استان خاطرنشان کرد: مادر جایگاه بس رفیع دارد صدیقه طاهره از ویژگی‌های که دارد مادر بودن است؛ اما جوانان امروز اگر به آنان مادر بگوید بر می‌خورد باید افتخار مادری به دامن مادران ما برگردد مادر به مادری، همسر به همسری، شوهر به شوهری و پدر به پدر بودن خود باید افتخار کنند.

وی در پایان افزود: این درد اجتماعی است گاهی به‌جای خانم، آقا و فرزند سگ می‌نشیند گاهی این حیوانات جایگاه بالاتری پیدا می‌کنند غرب به‌هم‌ریخته‌ای که خانواده جایگاهی ندارد به کجا رفته است که ما به دنبال آن می‌رویم باید تلاش کرد و کارکرد و فرهنگ‌سازی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار