رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت:‌ ۲ خریدار شکار غیر مجاز در یک هفته گذشته در این شهرستان بازداشت شدند.

حسن ابراهیمی گفت: به دنبال اعلام گزارش ارسالی از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری اجزای بدن یک حیوان وحشی در منزلی در گناباد، ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ قصبه شهر این شهرستان با اخذ نیابت قضایی، منزل متخلفان را بازرسی کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این منزل سر تاکسیدرمی شده یک حیوان و اجزای بدن یک راس قوچ وحشی کشف شد و اجزای حیوانات کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست گناباد ارسال و متهمان با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: طبق بند ج ماده ۱۰ قانون شکار، خرید، فروش، حمل و نگهداری حیوانات وحشی و اجزای کشته شده آنها بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جرم است و متخلفان علاوه بر جبران خسارت وارده به محیط زیست به حبس از یک ماه تا ۶ ماه محکوم می‌شوند.

ابراهیمی افزود: براساس مصوبه ۴۴۲ سال ۱۳۹۸ شورای عالی حفاظت محیط زیست خسارت وارده از بابت شکار ۲ رأس قوچ وحشی معادل ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی از عموم مردم و دوستداران محیط زیست گناباد درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی اطلاعات خود را از طریق تلفن گویا ۱۵۴۰ به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.

مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان گناباد شامل مناطق شکار ممنوع و حفاظت "هنگام، هلالی و سه کوهک" به وسعت تقریبی ۴۱۰ هزار هکتار است که گونه‌های ارزشمندی همچون "کل و بز، قوچ و میش، آهوی ایرانی، گرگ، کفتار، گربه وحشی، گربه پالاس، پلنگ" و پرندگانی از قبیل "دلیجه، بالابان، عقاب طلایی، سارگپه"، انواع کرکس و همچنین گونه در خطر انقراض "هوبره" در آن زیست می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.