حجم آب سدهای آذربایجان‌غربی ۱۱۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت مناسب سد‌های استان گفت: در حال حاضر حجم آب پشت سد‌های استان با ۱۱۵ میلیون مترمکعب افزایش در مقایسه با پارسال به هزار و ۳۸۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین بررسی ها، هزار و ۳۸۶ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های استان وجود دارد در حالی این رقم در مدت مشابه پارسال هزار و ۲۷۱ میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به اینکه میزان آب در پشت سد بوکان کاهش دارد، افزود: سد بوکان به عنوان بزرگترین سد آذربایجان‌غربی دارای ۶۴۳ میلیون متر مکعب آب است که نسبت به پارسال  ۱۳ میلیون مترمکعب کاهش آب دارد.

وی اضافه کرد: پس از آن سد‌های مهاباد و آغ چای چایپاره قرار دارند که به ترتیب ۱۶۰ و ۱۲۸ میلیون مترمکعب آب در آنها وجود دارد که میزان آب این سد‌ها طی پارسال کمتر از مقدار فعلی و به ترتیب ۱۵۳ و ۱۰۱ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میزان آب در پشت سد شهرچای ارومیه تا چهارم خردادماه امسال ۱۲۳ میلیون مترمکعب است که پارسال ۸۴ میلیون مترمکعب بود.

رستگاری ادامه داد: میزان آب پشت سد حسنلو ۴۶ میلیون مترمکعب در سالجاری است که ۲ میلیون مترمکعب نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش دارد، سدساروق نیز دارای ۳۷ میلیون مترمکعب آب است که افزاش یک میلیون مترمکعبی دارد.

وی با بیان اینکه میزان آب در پشت سد زولا نیز با ۳.۵ میلیون مترمکعب افزایش به ۴۲.۵ میلیون مترمکعب رسیده، اظهار کرد: میزان آب پشت سد ماکو نیز با بیش از ۲ برابر افزایش از ۲۰ میلیون مترمکعب به ۵۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میزان آب پشت سد دریک از ۱۱ به ۱۰، سیلوه از ۷۵.۵ به ۷۹، شهید قنبری از ۱۸ به ۲۲، آغ چای از ۱۰۱ به ۱۲۸، ارس ۲ از سه به چهار، قیقاج از هشت به پنج و کرم اباد از ۲۲ به ۲۷ میلیون مترمکعب رسیده است که ۲ سد دریک و قیقاج نیز با کاهش میزان آب مواجه هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.