سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اشکذر گفت: یکی از اهداف مهم ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی، ترویج فرهنگ تغذیه سالم در بین زنان روستایی است.

جعفری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر گفت: توان افزایی زنان روستایی در توسعه پایدار منطقه همواره یکی از دغدغه‌های جهادکشاورزی اشکذر است.

وی افزود: یکی از اهداف مهم ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی، ترویج فرهنگ تغذیه سالم در بین زنان روستایی و گنجاندن سبزی و صیفی و گیاهان دارویی در برنامه غذایی آنان با ایجاد باغچه‌های کوچک خانگی است. 

جعفری ادامه داد: به علت هزینه بر بودن فرایند دریافت گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی و غیر اقتصادی بودن آن در سطوح کشت کوچک، به منظور تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از ذینفعان، فرهنگ سازی، آموزش و ترویج، استفاده بهینه از نهاده‌های شیمیایی، حفاظت از محیط زیست، بهبود تغذیه خانوار روستایی و در نهایت دستیابی به محصولات سالم تر، طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت. 

جعفری ادامه داد: به این منظور دوره کشت گیاهان دارویی با تدریس دکتر مصطفی زارع در مرکز جهادکشاورزی رستاق برگزار گردید.

سرپرست جهادکشاورزی اضافه نمود: در این دوره علاوه بر آموزش جهت آماده سازی زمین، کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی رزماری، اسطوخودوس، بادرنجویه، گل گاوزبان و به لیمو، به بیان خواص گیاهان دارویی و نحوه مصرف آن نیز پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.