معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: میزان وام ازدواج جوانان از ابتدای دولت سیزدهم ۶۰۰ درصد رشد داشت و شاهد کاهشی شدن آمار طلاق بعد از سه دهه بودیم.

پوریا خواجه درگی معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات بی‌سابقه رئیس جمهور شهید در حوزه جوانان، گفت: شورایعالی جوانان برای اولین بار توسط شهید آیت الله رئیسی هویت پیدا کرد و با وجود حجم بالای امور اقتصادی و نیز سفرهای داخلی و خارجی ایشان؛ اما چهار جلسه مستقیماً توسط شخص رئیس جمهور برگزار شد.

پوریا خواجه درگی تاکید کرد: مصوبات شورایعالی جوانان اعم از سند ملی گفت و شنود، سند ملی راهیان پیشرفت، مصوبات مسکن و اشتغال جوانان همگی موجب تسهیل امورات جوانان در سطح ملی شد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم شهید آیت الله رئیسی تسهیل ازدواج جوانان بود، افزود: با پیگیری‌های مداوم رئیس جمهور شهید صف وام ازدواج در کشور در سال اول دولت کاهش ۵۰ درصدی داشت.

 معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: میزان وام ازدواج جوانان از ابتدای دولت سیزدهم ۶۰۰ درصد رشد داشت و شاهد کاهشی شدن آمار طلاق بعد از سه دهه بودیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از دست‌آوردهای دولت شهید رئیسی این بود که پس از ۱۹ سال از تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان، صندوق اندوخته ازدواج جوانان در این دولت راه‌اندازی شد؛ البته در عرصه وام ازدواج در سیستان و بلوچستان همچنان اشکالاتی وجود دارد.

خواجه درگی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی با روحیه و انرژی خستگی ناپذیر در حوزه جوانان فعالیت می‌کرد و در حوزه معیشتی نیز دست آوردهای بسیاری را رقم زد، افزایش فروش نفت یا ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت شغلی در کشور از دیگر خدمات دولت مردمی و همت جهادی شهید رئیسی بود که موجبات ارتقای معیشت جوانان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین استان کشور، یکی از استان‌های دارای جوانان بیکار بوده و در پرداخت وام ازدواج هم مشکلاتی سد راه جوانان آن قرار دارد، گفت: هم اکنون ۳۰۰ سمن در استان فعالیت دارند، در راستای کمک به ازدواج زوج‌های جوان مجموعه‌ای تحت عنوان «عقدینو» در سطح کشور به سبک سیستان و بلوچستان در حال اجراست که در این راستا توانسته خدمات تخفیفی خوبی به زوج های جوان ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار