واریز روزانه ۵ میلیارد تومان از فروش سوخت در مرز باشماق به خزانه دولت

روزانه پنج میلیارد تومان از محل اخذ مابه التفاوت سوخت به نرخ فروش مرزی در مرز باشماق به خزانه دولت واریز می‌شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید از پایانه مرزی باشماق مریوان از اقدامات و برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص اجرای طرح باک‌پر در این پایانه مرزی تشکر و قدردانی کرد.

محسن شاهرخی در این بازدید گفت: مدیریت، تعامل و همکاری شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی منطقه کردستان با سایر ادارات مترتب در جهت اجرای طرح باک‌پر در مرز باشماق، موجب کاهش چشمگیر قاچاق فرآورده‌های نفتی و افزایش میزان درآمد دولت از محل کنترل و فروش سوخت در باک کامیون‌های متردد در این پایانه مرزی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان نیز گفت: در حال حاضر روزانه پنج میلیارد تومان از محل اخذ مابه التفاوت سوخت به نرخ فروش مرزی در مرز باشماق به خزانه دولت واریز می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه قبل از اجرای طرح مذکور با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه بوده است.

جهانبخش نوکانی با اشاره با نتایج مثبت اجرای طرح باک‌پر در زمینه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسهیل و تسریع در امور کنترل کامیون‌های ترانزیتی و بحث صادارات و درآمدزایی دولت افزود: پایش باک خودرو‌های عبوری از مرز‌های استان و اجرای طرح‌ها و اقدامات کنترلی از جمله راه‌اندازی و بهره‌برداری سامانه فروش مرزی، پایش باک خودرو‌ها با دستگاه‌های اندازه‌گیری دیجیتال با هدف کاهش خطای انسانی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی نیز، نقش مهمی در کاهش قاچاق سوخت داشته است.

وی همچنین از تهیه زیرساخت‌های لازم در آینده نزدیک جهت اجرای طرح یاد شده جهت کامیون‌های ترانشیپی در مرز‌های باشماق مریوان و سیرانبند بانه خبر داد.

نوکانی خاطر نشان کرد: ماهیانه بیش از ۱۸ هزار خودرو در پایانه مرزی باشماق با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی پایش و کنترل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.