حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از واحد‌های بعثه در مدینه منوره بازدید کرد و در جریان روند خدمت‌رسانی به زائران ایرانی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی امروز (یکشنبه٦ خرداد) از واحد‌های بعثه در مدینه بازدید کرد و در جریان نحوه خدمت‌رسانی به زائران بیت الله الحرام و مسجدالنبی (ص) قرار گرفت.

بنا براین گزارش، در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برنامه‌هایی که در چند بخش متنوع مناسکی، معارفی، قرآنی و احکام توسط روحانیون کاروان‌ها و خادمان فرهنگی داوطلب اجرا می‌شود گزارش داد و گفت: به طور میانگین ١٠٠ روحانی در کاروان‌ها درمدینه حضور دارند و از ظرفیت معینه‌ها نیز در امور فرهنگی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی در مدینه منوره یاد آورشد: هشت مسابقه فرهنگی برای زائران برنامه‌ریزی شده و به برگزیدگان این مسابقات جوایزی اهدا خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در بازدید از بخش رایانه بعثه بر ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی در تهیه نرم‌افزار‌های مرتبط با حج تاکید کرد و گفت: اطلاعات و داده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در حج به همه زائران یکسان نگریسته شود.

وی همچنین از دست اندرکاران طراحی نرم‌افزار حج و زیارت خواست امکان پرسش از روحانی و تعامل و ارتباط با مدیر کاروان و مسئولان سازمان حج را فراهم کنند. همچنین برنامه‌ای هم برای خانواده شهدا و کاروان جانبازان طراحی کنند.

درادامه، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از واحد «توسعه مدیریت و منابع» بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این قسمت قرار گرفت. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در بخش «بررسی و ارزشیابی» در جریان جزییات نظرسنجی‌هایی که از زائران در قالب پرسشنامه صورت می‌گیرد، قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش نظرات و بررسی بر رعایت اصل گویا سازی گزارش‌ها، موضوع‌بندی و اولویت‌بندی آنها تأکید کرد.

سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با حجت‌الاسلام میراحمدی معاون امور بین‌الملل بعثه هم اظهار داشت که باید از تجربه گذشتگان در امور حج و زیارت استفاده کرد و آن را در قالب کتابی به چاپ رساند.

با توجه به حضور شماری از زائران ایرانی در سرزمین وحی هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همچنین موضوع امکان مشارکت زائران مطرح و عنوان شد امور مربوطه از طریق نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشور میزبان پیگیری خواهد شد.

در پایان این بازدید هم سرپرست حجاج ایرانی در جریان امکانات فراهم شده در هتل‌ها برای زائران و کیفیت خدمات اینترنتی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار