فرماندار اردکان گفت: باید مکانی برای دفن پسماند‌ها در این شهرستان نظر گرفته شود.  

حسین سبزواری فرماندار اردکان با بیان اینکه درست نیست که پسماند صنعتی در تمام فضای شهرستان چه خارج از محدوده چه داخل شهر، بدون در نظر گرفتن مسایل کشاورزی تخلیه شود، گفت:  باید مکانی برای دفن پسماند‌ها  در نظر گرفته شود. 

وی تصریح کرد: از مسئولان استانی درخواست داریم، با توجه به وسعت زیاد و پراکندگی شهرستان اختیاراتی به دوستداران محیط زیست اردکان داده شود تا با پژوهش ومدیریت شده این پهنه را برای مدیران صنایع و شهرداری اعلام نمایند تا تمام موضوعات بهداشتی، زیست محیطی در نظر گرفته شود. 

سبزواری گفت: آمار زباله‌های سطح شهرستان بسیار بالاست، و یک برنامه یزی جدی هم در این خصوص خواهیم داشت. 

فرماندار با بیان اینکه زباله‌های اردکان بیشتر به عنوان یک معضل محیط زیست معرفی می‌شوند تا یک گنج گفت: این مشکل نه تنها برای زیست بوم و حفظ محیط زیست شهرستان آسیب‌های جدی ایجاد می‌کند، بلکه برای سلامتی انسان‌ها نیز خطراتی ایجاد می‌کند، بهترین راه حل برای این مشکل، آموزش و افزایش آگاهی مردم درباره مهمیت دور انداختن زباله‌ها به صورت صحیح و استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای مدیریت و دفع زباله‌ها است.

حاشیه شهر اردکان ساماندهی شود

فرماندار اردکان گفت: ساماندهی و مدیریت مناسب زباله‌ها در حاشیه شهرستان اهمیت بسیاری دارد، این اقدام می‌تواند به بهبود کیفیت محیط زیست، کاهش آلودگی و حفظ زیبایی شهر کمک کند، از طریق آموزش‌ها، سیستم‌های بازیافت و دوره‌های آگاهی مردم، می‌توان توانست بهبودی در مدیریت زباله‌ها و تمیزی حاشیه شهر را مشاهده کرد.

سبزواری با اعلام این مطلب افزود: برخی اقداماتی که برای ساماندهی حاشیه شهر اردکان باید انجام شود عبارتند از: ایجاد سیستم‌های جمع‌آوری و دفع زباله منظم، تشویق به بازیافت و جداسازی زباله‌ها، آموزش‌های آگاهی به مردم در خصوص مدیریت صحیح زباله، نصب سطل‌های زباله در نقاط عمومی و ایجاد مکان‌های مناسب برای دفن زباله، این اقدامات با همکاری مردم و مسئولان محلی بهبود قابل توجهی در وضعیت ساماندهی حاشیه شهر اردکان ایجاد کرده‌اند..

وی با بیان اینکه همان طور که همشهریان اردکانی مطلع هستند کارگروه مشورتی زیست محیطی فرمانداری در سلسله نشست‌های تخصصی و بازدید‌هایی که از مسایل شهرستان دارند به نتایجی می‌رسند که سیاست‌های کلی براساس آن در نظر گرفته می‌شود افزود: در بازدیدی که از محل دفن زباله‌های شهری و محل تخلیه نخاله‌های شهری بازدید به عمل آمد، بر کلیات سیاست‌ها تاکید شد.

سبزواری با اشاره به اینکه محلی که برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شده، انباشتی از نخاله‌ها با ارتفاع خیلی زیادی است، این محل در مجاورت شهر است، زیبایی ندارد و فضای ناخوشایندی ایجاد نموده است افزود: بایستی مکانی برای نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شود تا این فضا توسط شهرداری در قالب فضای سبز هم تغییر کاربری شود و نقطه مرتفع شهر که فضای خوبی است ساماندهی گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.