نرخ پیشنهادی اجاره‌بها در شهر اراک، ساوه و شهرهای جدید در شورای مسکن مورد قبول واقع شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در شورای مسکن استان با اشاره به دو مصوبه این نشست گفت: تعیین یا پیشنهاد نرخ افزایش اجاره بها در سال جاری مطرح و مقرر شد پیشنهاد به شورای عالی مسکن منتقل شود؛ چرا که اختیار با استان نیست و استان فقط پیشنهاد می‌دهد.

یوسف زاده افزود: امروز بر این مطلب توافق شد که در شهر اراک، ۲۰ درصد تورم ۵۰ درصدی مبنا قرار گیرد و این پیشنهاد به وزارتخانه و شورای عالی مسکن ارسال می‌شود. در شهر ساوه و شهر‌های جدید مبنای افزایش ۱۵ درصد تایید شد. مبنای درصد در نقاط مختلف شهر نیز تابع قرارداد‌هایی است که در گدشته نوشته شده است.

او افزود: موارد تشویقی و تنبیهی در قانونی پیش یینی شده و مسئولان مربوطه پای کار هستند تا این مهم بررسی و قانون از سمت موجران و مشاوران املاک اجرا شود. اگر موارد لازم رعایت نشود این حق برای مستاجر محفوظ است که تا ۵ سال بتواند اعتراض خود را ثبت و جریمه از موجر اخذ شود.

یوسف زاده در خصوص طرح ۸۱۰۰ واحدی اراک نیز گفت: منابع مالی در حال تزریق به طرح است، اما موانعی از جمله صدور پروانه اصلاحی وجود دارد که البته همراهی خوبی از سوی شهرداری در این خصوص وجود دارد که امیدواریم این پروانه امروز صادر شود تا بانک رفاه پیش پرداخت را تزریق کند. پیشنهاد درخواست ۲۰ هزار تن میلگرد از منابع صندوق ملی مسکن نیز مطرح شد که منوط به تایید شورای عالی مسکن است و همچنین ایجاد خط اعتباری از همین محل اعتباری نیز در شورای مسکن استان مصوب شد تا از بانک‌های تهران پیگیری شود. 

 

برچسب ها: نرخ ، اجاره‌بها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.