وزیر راه و شهرسازی در یزد گفت: تا دو روز آینده اولین قطار مسافربری یزد- اقلید وارد مدار خواهد شد و این هدیه رئیس جمهور شهید به مردم یزد است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در یزد صبح امروز در مراسم افتتاح راه آهن یزد - اقلید با بیان اینکه ۴۸ ساعت بعد از آن حادثه با دستور و پیگیری آقای مخبر مقرر شد پروژه‌های مورد تأکید رئیس جمهور شهید و وعده داده شده توسط ایشان با جدیت پیگیری شود، خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن یزد- اقلید یکی از پروژه‌هایی بود که به دفعات متعدد ایشان پیگیری کردند.

وی با تأکید بر اینکه از ۲۷۰ کیلومتر خط ریلی راه آهن خط یزد-اقلید حدود ۲۴۰ کیلومتر آن در یزد قرار دارد، تصریح کرد: یزد یکی از بزرگترین کریدور‌های ریلی کشور است و ایجاد این خطوط ریلی می‌تواند در توسعه کشور و استان بسیار اثرگذار باشد و یکی دیگر از اثرات این طرح کاهش حدود چهار ساعتی مسافتی فارس-مشهد است.

بذرپاش به نقش ترانزیتی این راه آهن نیز اشاره و گفت: یک قطعه ریلی که به مدار اضافه می‌شود، اثرات راهبردی در کلان پروژه‌های کشور خواهد داشت و این موضوع یکی از اولویت‌هایی است که مدام رئیس جمهور شهید پس از دیدار با رهبری مدام پیگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد رشد ترانزیت در سال گذشته داشته‌ایم، تصریح کرد: در دو ماه گذشته بالای ۵۰ درصد رشد کالا‌های ترانزیتی در سطح کشور داشته‌ایم و اگر به همین مسیر ادامه داشته باشیم به راحتی تا پایان سال به حدود ۲۰ میلیون تن جابه جایی کالای استراتژیک در کشور می‌رسیم و این عدد روزی جزو آرزو‌های کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در همین ساعات در کنار رئیس جمهور شهید برای افتتاح پروژه‌ها حضور داشتیم، اظهار داشت: اتفاق تلخی که برای آقای رئیسی به وقوع پیوست حتی برای افرادی که به ایشان رأی نداده بودند ناراحت کننده بود.

وی در مورد علت این ناراحتی عمومی تصریح کرد: کار برای خدا باعث ایجاد مهر و محبت عمومی در سطح عموم می‌شود و مردم مشاهده می‌کردند که این مرد بزرگ صبح و ظهر و شب و در تمام روز هفته و روز‌های تعطیل برای مردم در حال خدمت بود و به همین دلیل مهر ایشان در دل مردم شکل گرفته بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رسیدن به این عدد حاصل مذاکرات و پیگیری‌های متعدد مسئولان کشور بوده است.

بذر پاش با بیان اینکه تا دو روز آینده اولین قطار مسافربری در این مسیر وارد مدار خواهد شد، اظهار داشت: این هدیه رئیس جمهور شهید به مردم یزد باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۹۵ کیلومتر خط ریلی به کشور اضافه شده است و ۲۳۵ کیلومتر آزادراه به شبکه ترانزیتی کشور اصافه و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه وارد مدار اصلی راه‌های کشور شد، از لحظه لحظه عمر خدمتگزاری خود برای رفع مشکلات موجود در کشور استفاده می‌کنیم و امیدواریم در این مسیر شرمنده مردم نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار