رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است، گفت: آگاهی بخشی به مردم برای انتخاب یک رییس جمهور در تراز انقلاب اسلامی ضروری است.

 حجت‌الاسلام «محمدحسن ذاکری» عصر شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مراسمات مربوط به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، با اشاره به نقش موثر برنامه‌های این ایام در مشارکت حماسی مردم در چهاردهمین انتخابات دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: با شهادت رئیس جمهور، کشور در آستانه یک انتخابات مهم و زودهنگام قرار گرفته است؛ در همین راستا پیوست همه برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آگاهی بخشی، تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات و تبیین شاخص‌های یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با قدردانی از حضور پر شور مردم قم در مراسم تشییع پیکر پاک شهید جمهور، بیان کرد: حضور مردم قم در آیین تشییع پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای خدمت به اندازه‌ای پر شور بود که این آیین را می‌توان یکی از بزرگترین مراسم تشییع تاریخ شهر مقدس قم دانست؛ مردم قم با شور و اشتیاق، بصیرت، زمان‌شناشی و قدردانی از خادمان صادق مردم و نظام اسلامی، با حضور خود در مراسم تشییع شهید جمهور حماسه آفریدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم تاکید کرد: امید بخشی به عبور از بحران‌ها باید ضمیمه‌ تمامی برنامه‌های فرهنگی تبلیغاتی قرار گیرد.

وی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و گرامیداشت شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای حضور پر شور مردم در حرم مطهر حضرت امام (ره) انجام شده و جزئیات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

حجت‌الاسلام ذاکری با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در قم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین، بیان کرد: همدلی لازم برای میزبانی هرچه شایسته از مردم در ایام وجود دارد.

نقش بانوان در قیام ۱۵ خرداد

وی بر نقش پررنگ بانوان در شکل‌گیری قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و افزود: بانوان در سراسر کشور به ویژه قم، تهران و خمین نقش عمده‌ای در این قیام داشتند که از برگ‌های زرین و پرافتخار تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام ذاکری ادامه داد: حرکت بانوان قمی در حوادث سال ۱۳۴۲ پیشتازانه بود و وآنان با مقابله در برابر رژیم طاغوت و سر دادن شعارهای حمایتی از امام خمینی (ره)، ولایت مداری خود را در تاریخ به ثبت رساندند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین به هفتم تیرماه -شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش - اشاره کرد و افزود: در این ایام بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، مرور حوادث تاریخ انقلاب و چگونگی عبور کشور از پیچ‌های تند و خطرناکی که با آن مواجه بوده، ضروری است.

وی با بیان اینکه مزار ۹ شهید این واقعه در آرامگاه شیخان و حرم حضرت معصومه قرار دارد، ادامه داد: همچنین خانواده ۱۳ شهید این رویداد نیز هم اکنون در قم ساکن هستند؛ همه ساله آیین‌های عطر افشانی و غبارروبی مزار این شهیدان عزیز به طور منظم برگزار می‌شود که امسال نیز با توجه قرار داشتن در آستانه انتخابات، یک برنامه محوری برای ایجاد شور و نشاط سیاسی برگزار خواهد شد.

جنایت‌ها در غزه تابلوی روشنی از حقوق بشر آمریکا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، جنایت‌های رخ داده در غزه را تابلوی روشن از حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: آمریکا با وتوهای متعدد مانع به سرانجام رسیدن مساله عضویت فلسطین در سازمان ملل می‌شود و این ننگ در تاریخ بر روی پیشانی آنان ماندگار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ذاکری ادامه داد: آمریکایی‌ها علیه ایران نیز جنایات مختلفی در تاریخ مرتکب شده‌اند که هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی بهترین فرصت برای افشای این جنایت‌ها برای نسل جوان است.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به ایام دهه امامت و ولایت و جشن‌های عید غدیر خم خاطرنشان کرد: سال گذشته برنامه‌های متنوعی با محوریت شهر قم در سطح کشور اجرا شد؛ ستاد مردمی غدیر در کشور اقدام‌های خوبی را انجام می‌دهد؛ باید اذعان کنیم که با تشکیل ستاد ملی دهه امامت و ولایت یک جنب و جوش و شور و نشاط وصف ناپذیری در کشور ایجاد شده‌است.

این مقام مسئول بهره‌گیری از فرصت این ایام در جهت تقویت انسجام و وحدت ملی را ضروری دانست و افزود: امسال نیز شادپیمایی روز غدیر را تحت عنوان «کاروان غدیر تا ظهور» در بلوار پیامیر اعظم خواهیم داشت که جلوه‌ای از انسجام، وحدت و حضور در صحنه مردمی را نشان می‌دهد؛ باید در برگزاری این جشن‌ها، بخش‌ها و شهرستان‌های استان مورد توجه قرار گیرند، به گونه‌ای که حتی در روستاها نیز شاهد برگزاری این آیین‌ها باشیم.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم آیین چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی نیز در روز هفتم تیرماه در قم برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
انشاالله باحضور پرشوردرانتخابات غم دنیا رابه دل دشمنان میریزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
واقعا حرف صحیح هست ما افراد رانمیشناسیم چطور یک انتخاب خوب داشته باشیم باید اگاهی بدهید به ما
آخرین اخبار